All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The search for new musical forms in the period of musical classicism

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F18%3A10388438" target="_blank" >RIV/00216208:11210/18:10388438 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Hledání nových hudebních forem v období hudebního klasicismu

  • Original language description

    Text se soustředí na zásadní estetické spory 18. století, které ovlivnily definici vztahu mezi vokální a instrumentální hudbou, a přispěly k vytvoření nových hudebních forem. Fontenellevo Sonate, que me veux-tu? uvádí do francouzské estetiky kontroverzi, po které bylo obtížné najít způsob, jak obhájit význam čistě instrumentální hudby. Na základě analýzy náhledů klíčových postav tohoto sporu (Batteux, Rousseau a d&apos;Alembert) práce ukazuje, že přetrvávající nedůvěra vůči schopnosti instrumentální hudby naplnit požadovaný účel, ve Francii vedla k potlačení jejího vývoje. A naopak: instrumentální hudba našla zázemí pro svůj dynamický rozvoj v německé rétorické tradici. Jejím přínosem pro definici nových hudebních forem založených na přizpůsobení rétorického modelu se zabývá druhá část práce.

  • Czech name

    Hledání nových hudebních forem v období hudebního klasicismu

  • Czech description

    Text se soustředí na zásadní estetické spory 18. století, které ovlivnily definici vztahu mezi vokální a instrumentální hudbou, a přispěly k vytvoření nových hudebních forem. Fontenellevo Sonate, que me veux-tu? uvádí do francouzské estetiky kontroverzi, po které bylo obtížné najít způsob, jak obhájit význam čistě instrumentální hudby. Na základě analýzy náhledů klíčových postav tohoto sporu (Batteux, Rousseau a d&apos;Alembert) práce ukazuje, že přetrvávající nedůvěra vůči schopnosti instrumentální hudby naplnit požadovaný účel, ve Francii vedla k potlačení jejího vývoje. A naopak: instrumentální hudba našla zázemí pro svůj dynamický rozvoj v německé rétorické tradici. Jejím přínosem pro definici nových hudebních forem založených na přizpůsobení rétorického modelu se zabývá druhá část práce.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60400 - Arts (arts, history of arts, performing arts, music)

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA17-12892S" target="_blank" >GA17-12892S: The influences of rhetoric and poetics on the development of music forms in the Classical music era</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Súradnice estetiky, umenia a kultúry III. Európske estetické myslenie a umelecká tvorba: pramene, metamorfózy a ich relevancia

  • ISBN

    978-80-555-1995-1

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    131-141

  • Publisher name

    Filozofická fakulta Prešovskej univerzity

  • Place of publication

    Prešov

  • Event location

    Prešov

  • Event date

    Nov 8, 2017

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article