All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Andragogic ethics in the theory and practice of adult education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F18%3A10388633" target="_blank" >RIV/00216208:11210/18:10388633 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    slovinština

  • Original language name

    Andragogická etika v teórii a praxi vzdelávania dospelých

  • Original language description

    Monografie reaguje na potřebu eticky zdůvodněných cílů a obsahů ve vzdělávání dospělých. Předkládá proto teoretickou reflexi andragogické etiky a přispívá k otevření interdisiciplinárního diskursu ohledně možnosti jejího založení. V první kapitole monografie zprostředkovává genezi myšlenky založit andragogickou etiku a nastiňuje základní teoretická východiska. Ve druhé kapitole zdůvodňuje nezbytnost zakotvení andragogické etiky ve filozofické koncepci člověka. V této souvislosti se proto zabývá takovými filozofickými antropologickými koncepcemi, které zakotvují otázku dospělého člověka v premise jeho nikdy neukončeného vývoje. Třetí kapitola nabízí rozpracování axiologických dimenzí paradigmat ve vzdělávání dospělých. Dále se dotýká otázky andragogické praxe jako facilitování morálního vývoje dospělých osob a předkládá argumenty ve prospěch založení andragogické etiky. Ve čtvrté kapitole je andragogická etika nahlédnuta z hlediska teorií profese a organizace. Výchozím předpokladem je poznatek, že etiku a étos lze považovat za strukturující elementy oboru a praxe. Profese je následně chápána za takovou oblast praxe, ve které kulminují otázky andragogické etiky. Poslední, pátá kapitola, analyzuje vybrané andragogicko-etické aspekty ve vzdělávání dospělých a zaměřuje se zejména na etické kompetence lektora.

  • Czech name

  • Czech description

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-557-1514-8

  • Number of pages

    100

  • Publisher name

    Belianum. Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici

  • Place of publication

    Banská Bystrica

  • UT code for WoS book