All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Two Lessons in Literary Studies, or on the Slowness

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F18%3A10391101" target="_blank" >RIV/00216208:11210/18:10391101 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Dvě lekce studia literatury aneb o pomalosti

  • Original language description

    Navazujíc na úvahy Karlheinze Stierleho, který jako jednu z klíčových úloh současného myšlení o literatuře proklamoval nutnost postavit proti technicistické totalitě moderny a jejím potlačovacím aktivitám zkušenost substanciálnosti pomalého a minulého, klade si studie za cíl představit - na příkladě čtení Franze Kafky německým myslitelem, literárním teoretikem a kritikem W. Benjaminem a čtení Karla Čapka českým literárním historikem a kritikem J. Opelíkem - tu podobu myšlení o literatuře a jejího studia, jež některými svými rysy náleží ke &quot;kultuře pomalého čtení&quot;. Otázka aktuálního stavu myšlení o literatuře je tu reflektována prizmatem pomalosti a té kultury pomalého čtení a studia literatury, jež nám otevírá účast na něčem, čeho bychom se jinak, v &quot;rytmu stále nových zrychlení&quot;, museli definitivně zříci.

  • Czech name

    Dvě lekce studia literatury aneb o pomalosti

  • Czech description

    Navazujíc na úvahy Karlheinze Stierleho, který jako jednu z klíčových úloh současného myšlení o literatuře proklamoval nutnost postavit proti technicistické totalitě moderny a jejím potlačovacím aktivitám zkušenost substanciálnosti pomalého a minulého, klade si studie za cíl představit - na příkladě čtení Franze Kafky německým myslitelem, literárním teoretikem a kritikem W. Benjaminem a čtení Karla Čapka českým literárním historikem a kritikem J. Opelíkem - tu podobu myšlení o literatuře a jejího studia, jež některými svými rysy náleží ke &quot;kultuře pomalého čtení&quot;. Otázka aktuálního stavu myšlení o literatuře je tu reflektována prizmatem pomalosti a té kultury pomalého čtení a studia literatury, jež nám otevírá účast na něčem, čeho bychom se jinak, v &quot;rytmu stále nových zrychlení&quot;, museli definitivně zříci.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60205 - Literary theory

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Slovo a smysl / Word &amp; Sense

  • ISSN

    1214-7915

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    15

  • Issue of the periodical within the volume

    29

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    44

  • Pages from-to

    13-56

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database