Diary Study on Learning Czech as a Foreign Language
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F20%3A10420464" target="_blank" >RIV/00216208:11210/20:10420464 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=9myxbnFynM" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=9myxbnFynM</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Deníková studie o učení se češtině jako cizímu jazyku
Original language description
Článek přináší výsledky pilotního výzkumu proměn motivace v kurzech češtiny pro studenty na Univerzitě Karlově v Praze. Výzkum se zaměřil na vysokoškolské studenty z USA. Jeho cílem bylo zjistit, zda a jak se proměňuje motivace u studentů v tomto typu kurzu a jaké faktory mají na případnou proměnu vliv. Zvoleným výzkumným nástrojem byly deníkové záznamy, studenti psali po dobu 13 týdnů. K operacionalizaci motivace byl použit model cizojazyčného motivačního sebesystému (L2MSS, Dörnyei 2005, 2009). Zjištěné výsledky potvrdily, že motivace a postoje procházejí proměnou. Klíčový faktor v motivačním profilu představuje učební situace (učitel, kurz, učivo, metodika) a afektivní stav s ní spojený, dále výrazná potřeba integrovat se do cílové kultury a komunikovat s jejími členy, a také potřeba akademického úspěchu. Z výsledků kvalitativní analýzy dat vyplývají pedagogické implikace, využitelné i v jiných typech výuky češtiny jako cizího jazyka.
Czech name
Deníková studie o učení se češtině jako cizímu jazyku
Czech description
Článek přináší výsledky pilotního výzkumu proměn motivace v kurzech češtiny pro studenty na Univerzitě Karlově v Praze. Výzkum se zaměřil na vysokoškolské studenty z USA. Jeho cílem bylo zjistit, zda a jak se proměňuje motivace u studentů v tomto typu kurzu a jaké faktory mají na případnou proměnu vliv. Zvoleným výzkumným nástrojem byly deníkové záznamy, studenti psali po dobu 13 týdnů. K operacionalizaci motivace byl použit model cizojazyčného motivačního sebesystému (L2MSS, Dörnyei 2005, 2009). Zjištěné výsledky potvrdily, že motivace a postoje procházejí proměnou. Klíčový faktor v motivačním profilu představuje učební situace (učitel, kurz, učivo, metodika) a afektivní stav s ní spojený, dále výrazná potřeba integrovat se do cílové kultury a komunikovat s jejími členy, a také potřeba akademického úspěchu. Z výsledků kvalitativní analýzy dat vyplývají pedagogické implikace, využitelné i v jiných typech výuky češtiny jako cizího jazyka.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
—
Volume of the periodical
12
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
19
Pages from-to
127-145
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—