All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Art as a Wakeful Dream. Criticism of Arthur C. Danto's Revisited Definition of Art

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F20%3A10431420" target="_blank" >RIV/00216208:11210/20:10431420 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=XBxed7pPfq" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=XBxed7pPfq</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Umění jako bdělý sen.Kritika revidované definice Arthura C. Danta

  • Original language description

    Mezi hlavní témata Dantovy filozofie umění patřila otázka po definici umění. V roce 1997 Danto v knize Po konci umění vyčlenil dvě nutné podmínky pro existenci umění a k uměleckým dílům odkazoval jako ke vtěleným významům. V roce 2013 se však rozhodl svou definici revidovat a rozšířil ji o podmínku bdělých snů. V tomto článku se zaměřím na kritiku Dantovy pozice z pera britského filozofa Diarmuid Costello, který soustavně poukazoval na to, že se Danto podmínce vtělení nevěnoval dostatečně, a že Dantův pojem interpretace vztah diváka k umění plně nevystihuje. Costellovy výhrady srovnám s Dantovou podmínkou bdělých snů. Cílem mého textu bude zodpovědět otázku, zda Dantova revidovaná definice dokáže ve světle Costellovy kritiky obstát.

  • Czech name

    Umění jako bdělý sen.Kritika revidované definice Arthura C. Danta

  • Czech description

    Mezi hlavní témata Dantovy filozofie umění patřila otázka po definici umění. V roce 1997 Danto v knize Po konci umění vyčlenil dvě nutné podmínky pro existenci umění a k uměleckým dílům odkazoval jako ke vtěleným významům. V roce 2013 se však rozhodl svou definici revidovat a rozšířil ji o podmínku bdělých snů. V tomto článku se zaměřím na kritiku Dantovy pozice z pera britského filozofa Diarmuid Costello, který soustavně poukazoval na to, že se Danto podmínce vtělení nevěnoval dostatečně, a že Dantův pojem interpretace vztah diváka k umění plně nevystihuje. Costellovy výhrady srovnám s Dantovou podmínkou bdělých snů. Cílem mého textu bude zodpovědět otázku, zda Dantova revidovaná definice dokáže ve světle Costellovy kritiky obstát.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60400 - Arts (arts, history of arts, performing arts, music)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Acta Universitatis Carolinae. Philosophica et Historica

  • ISSN

    0567-8293

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2/2019

  • Issue of the periodical within the volume

    podzim 2020

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    229-235

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database