All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

“Aggressively progressive teachers”: The Bulletin of Czechoslovak Catholic Teachers and its response to the introduction of school reforms during the First Czechoslovak Republic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F20%3A10449212" target="_blank" >RIV/00216208:11210/20:10449212 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=7QLbtJDBoh" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=7QLbtJDBoh</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15240/tul/006/2020-2-006" target="_blank" >10.15240/tul/006/2020-2-006</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    "Učitelstvo zakousnuté do pokroku": reakce Věstníku katolického učitelstva československého na školské reformy za první Československé republiky

  • Original language description

    Věstník katolického učitelstva Československého vydávaným Říšským svazem katolického učitelstva československého byl jeden z mnoha učitelských časopisů, který vycházel mezi lety 1923-1941 a zastupoval názory katolických učitelů na poli nové vzniklé první Československé republiky. Tento článek se zabývá reakcí tohoto listu na reformy spojené Václavem Příhodou, pedagogem a odborným poradcem na tehdejším ministerstvu školství. Realizace těchto změn započala na konci dvacátých let a na stránkách listu převažuje negativní postoj k těmto tzv. příhodovským reformám silně ovlivněným americkou pragmatickou pedagogikou. Cílem článku je představit a zobecnit nejdůležitější názory vyskytující se na stránkách tohoto časopisu mezi lety 1928-1935 a zasadit tyto názory do dobového historického a ideologického kontextu.

  • Czech name

    "Učitelstvo zakousnuté do pokroku": reakce Věstníku katolického učitelstva československého na školské reformy za první Československé republiky

  • Czech description

    Věstník katolického učitelstva Československého vydávaným Říšským svazem katolického učitelstva československého byl jeden z mnoha učitelských časopisů, který vycházel mezi lety 1923-1941 a zastupoval názory katolických učitelů na poli nové vzniklé první Československé republiky. Tento článek se zabývá reakcí tohoto listu na reformy spojené Václavem Příhodou, pedagogem a odborným poradcem na tehdejším ministerstvu školství. Realizace těchto změn započala na konci dvacátých let a na stránkách listu převažuje negativní postoj k těmto tzv. příhodovským reformám silně ovlivněným americkou pragmatickou pedagogikou. Cílem článku je představit a zobecnit nejdůležitější názory vyskytující se na stránkách tohoto časopisu mezi lety 1928-1935 a zasadit tyto názory do dobového historického a ideologického kontextu.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Historia scholastica

  • ISSN

    2336-680X

  • e-ISSN

    2336-680X

  • Volume of the periodical

    6

  • Issue of the periodical within the volume

    2/2020

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    68-78

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database