“Aggressively progressive teachers”: The Bulletin of Czechoslovak Catholic Teachers and its response to the introduction of school reforms during the First Czechoslovak Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F20%3A10449212" target="_blank" >RIV/00216208:11210/20:10449212 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=7QLbtJDBoh" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=7QLbtJDBoh</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15240/tul/006/2020-2-006" target="_blank" >10.15240/tul/006/2020-2-006</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
"Učitelstvo zakousnuté do pokroku": reakce Věstníku katolického učitelstva československého na školské reformy za první Československé republiky
Original language description
Věstník katolického učitelstva Československého vydávaným Říšským svazem katolického učitelstva československého byl jeden z mnoha učitelských časopisů, který vycházel mezi lety 1923-1941 a zastupoval názory katolických učitelů na poli nové vzniklé první Československé republiky. Tento článek se zabývá reakcí tohoto listu na reformy spojené Václavem Příhodou, pedagogem a odborným poradcem na tehdejším ministerstvu školství. Realizace těchto změn započala na konci dvacátých let a na stránkách listu převažuje negativní postoj k těmto tzv. příhodovským reformám silně ovlivněným americkou pragmatickou pedagogikou. Cílem článku je představit a zobecnit nejdůležitější názory vyskytující se na stránkách tohoto časopisu mezi lety 1928-1935 a zasadit tyto názory do dobového historického a ideologického kontextu.
Czech name
"Učitelstvo zakousnuté do pokroku": reakce Věstníku katolického učitelstva československého na školské reformy za první Československé republiky
Czech description
Věstník katolického učitelstva Československého vydávaným Říšským svazem katolického učitelstva československého byl jeden z mnoha učitelských časopisů, který vycházel mezi lety 1923-1941 a zastupoval názory katolických učitelů na poli nové vzniklé první Československé republiky. Tento článek se zabývá reakcí tohoto listu na reformy spojené Václavem Příhodou, pedagogem a odborným poradcem na tehdejším ministerstvu školství. Realizace těchto změn započala na konci dvacátých let a na stránkách listu převažuje negativní postoj k těmto tzv. příhodovským reformám silně ovlivněným americkou pragmatickou pedagogikou. Cílem článku je představit a zobecnit nejdůležitější názory vyskytující se na stránkách tohoto časopisu mezi lety 1928-1935 a zasadit tyto názory do dobového historického a ideologického kontextu.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Historia scholastica
ISSN
2336-680X
e-ISSN
2336-680X
Volume of the periodical
6
Issue of the periodical within the volume
2/2020
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
11
Pages from-to
68-78
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—