All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The emotional aspect in the reflection of philosophical works in art education.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F21%3A10427523" target="_blank" >RIV/00216208:11210/21:10427523 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Emoční aspekt při reflexi filozofických děl v umělecké edukaci.

  • Original language description

    Vzhledem k tomu, že při reflexi a tvorbě uměleckých počinů hraje značnou roli emoční prvek, o to více to uplatňuje v edukačním terénu jako nezbytná součást pedagogické práce. Mluvíme tedy o psychologicko-pedagogickém komplexu, ve kterém se budeme nyní zabývat &quot;vyšším&quot; uměním (zprvu nejen nutně geometrickým). Pro zástupce takového umění jsme v intenci tématu vybrali literární a výtvarná díla s filozofickým přesahem (či přímo s filosofickým záměrem nebo hodnocením). Tzv. filozofická díla jsme nemohli vynechat pro to, že je s nimi v školním prostředí hojně pracováno, a to nejen v oblasti předmětu výtvarná výchova nebo výchova literární, o čemž ještě podrobněji pohovoříme. Z výše uvedeného důvodu se také nevyhneme přesahům do oblasti příbuzných společensko-humanitních věd - půjde tedy v širším komplexu o téma na pomezí pedagogické vědy, psychologie, filozofie a uměnovědy (resp. estetiky), přičemž vycházíme z antického předpokladu, že filozofická věda je pro další zmíněné obory vědou zastřešující. Pojmem zastřešující rozumějme zde označení, kdy pro svou metodu neklade filozofie takové otázky, na které bychom měli vždy explicitně odpovědět. Problémy mohou zůstat otevřené a podněcující k dalším interpretacím. Toto výsadní právo filozofické vědy nám v textu poslouží jako dobrá metoda pro to, abychom mohli do jisté míry též volně klást otázku, kde se emoční aspekt uplatní a jaké může mít podoby v pedagogické práci.

  • Czech name

    Emoční aspekt při reflexi filozofických děl v umělecké edukaci.

  • Czech description

    Vzhledem k tomu, že při reflexi a tvorbě uměleckých počinů hraje značnou roli emoční prvek, o to více to uplatňuje v edukačním terénu jako nezbytná součást pedagogické práce. Mluvíme tedy o psychologicko-pedagogickém komplexu, ve kterém se budeme nyní zabývat &quot;vyšším&quot; uměním (zprvu nejen nutně geometrickým). Pro zástupce takového umění jsme v intenci tématu vybrali literární a výtvarná díla s filozofickým přesahem (či přímo s filosofickým záměrem nebo hodnocením). Tzv. filozofická díla jsme nemohli vynechat pro to, že je s nimi v školním prostředí hojně pracováno, a to nejen v oblasti předmětu výtvarná výchova nebo výchova literární, o čemž ještě podrobněji pohovoříme. Z výše uvedeného důvodu se také nevyhneme přesahům do oblasti příbuzných společensko-humanitních věd - půjde tedy v širším komplexu o téma na pomezí pedagogické vědy, psychologie, filozofie a uměnovědy (resp. estetiky), přičemž vycházíme z antického předpokladu, že filozofická věda je pro další zmíněné obory vědou zastřešující. Pojmem zastřešující rozumějme zde označení, kdy pro svou metodu neklade filozofie takové otázky, na které bychom měli vždy explicitně odpovědět. Problémy mohou zůstat otevřené a podněcující k dalším interpretacím. Toto výsadní právo filozofické vědy nám v textu poslouží jako dobrá metoda pro to, abychom mohli do jisté míry též volně klást otázku, kde se emoční aspekt uplatní a jaké může mít podoby v pedagogické práci.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Emocionalita ve výchově prizmatem filozofické, psychologické a speciálněpedagogické reflexe.

  • ISBN

    978-80-7603-242-2

  • Number of pages of the result

    12

  • Pages from-to

    161-172

  • Number of pages of the book

    384

  • Publisher name

    Univerzita Karlova

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter