All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Negotiating the Frontiers of Taste: Cultural Capital of Hybrid Forms of Folk and Popular Music

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F21%3A10435159" target="_blank" >RIV/00216208:11210/21:10435159 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/26482789:_____/21:10152326

  • Result on the web

    <a href="https://www.academia.edu/64498440/Negotiating_the_Frontiers_of_Taste_Cultural_Capital_of_Hybrid_Forms_of_Folk_and_Popular_Music_Vyjedn%C3%A1v%C3%A1n%C3%AD_hranic_hudebn%C3%ADho_vkusu" target="_blank" >https://www.academia.edu/64498440/Negotiating_the_Frontiers_of_Taste_Cultural_Capital_of_Hybrid_Forms_of_Folk_and_Popular_Music_Vyjedn%C3%A1v%C3%A1n%C3%AD_hranic_hudebn%C3%ADho_vkusu</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vyjednávání hranic hudebního vkusu: kulturní kapitál mezi Šlágr TV a Radiem Punctum

  • Original language description

    Hodnotící postoje hudebních posluchačů a fanoušků hudby jsou ovlivněny společenskými kategoriemi, jako je věk, gender, etnicita, rasa, zdraví nebo třída. V tomto příspěvku se chceme zaměřit na to, jakou roli hraje v hodnocení hudby kulturní kapitál vznikající na průsečících těchto kategorií. Navazujeme na Pierra Bourdieu (1984), který pokládal vkus za nejvýraznější manifestaci habitu - výseč kulturních praktik, v nichž se člověk nebo skupina lidí cítí komfortně, je výrazně determinovaná socioekonomickým statutem a slouží jako jeho manifestace a vymezení vůči jiným skupinám. Cílem našeho příspěvku je otevřít debatu nad hodnocením artificiálního folkloru a hybridních forem lidové a populární hudby, a to i ve vztahu ke kategorii world music. Konkrétně se chceme zaměřit jednak na debaty věnované těmto hudebním formám a vedené jak jejich posluchači a fanoušky, tak i jejich odpůrci a jednak na expertní debatu hudebního žurnalismu a akademické obce. Tyto debaty současně odráží témata hluboké společenské relevance, s nimiž se dlouhodobě potýká nejen česká, ale třeba i srbská nebo rakouská společnost. Otázky společenské koheze nebo uzavírání se do bublin determinovaných vkusem se pokusíme doplnit poukázáním na některé transgresivní hudební praktiky, které však obecnou logiku kolonizace nebo gentrifikace hudebních forem pokládaných za nižší spíše potvrzují.

  • Czech name

    Vyjednávání hranic hudebního vkusu: kulturní kapitál mezi Šlágr TV a Radiem Punctum

  • Czech description

    Hodnotící postoje hudebních posluchačů a fanoušků hudby jsou ovlivněny společenskými kategoriemi, jako je věk, gender, etnicita, rasa, zdraví nebo třída. V tomto příspěvku se chceme zaměřit na to, jakou roli hraje v hodnocení hudby kulturní kapitál vznikající na průsečících těchto kategorií. Navazujeme na Pierra Bourdieu (1984), který pokládal vkus za nejvýraznější manifestaci habitu - výseč kulturních praktik, v nichž se člověk nebo skupina lidí cítí komfortně, je výrazně determinovaná socioekonomickým statutem a slouží jako jeho manifestace a vymezení vůči jiným skupinám. Cílem našeho příspěvku je otevřít debatu nad hodnocením artificiálního folkloru a hybridních forem lidové a populární hudby, a to i ve vztahu ke kategorii world music. Konkrétně se chceme zaměřit jednak na debaty věnované těmto hudebním formám a vedené jak jejich posluchači a fanoušky, tak i jejich odpůrci a jednak na expertní debatu hudebního žurnalismu a akademické obce. Tyto debaty současně odráží témata hluboké společenské relevance, s nimiž se dlouhodobě potýká nejen česká, ale třeba i srbská nebo rakouská společnost. Otázky společenské koheze nebo uzavírání se do bublin determinovaných vkusem se pokusíme doplnit poukázáním na některé transgresivní hudební praktiky, které však obecnou logiku kolonizace nebo gentrifikace hudebních forem pokládaných za nižší spíše potvrzují.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Od folkloru k world music: Hudba a kapitál

  • ISBN

    978-80-907033-5-3

  • ISSN

    2336-565X

  • e-ISSN

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    94-103

  • Publisher name

    Městské kulturní středisko v Náměšti nad Oslavou

  • Place of publication

    Náměšť nad Oslavou

  • Event location

    Náměšť nad Oslavou

  • Event date

    Jul 27, 2021

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article