All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Globalization and the Contemporary Native American art of Latin America

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F21%3A10437863" target="_blank" >RIV/00216208:11210/21:10437863 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Globalizace a současné indiánské umění Latinské Ameriky

  • Original language description

    Kapitola se zabývá indiánským uměním, které vznikalo v Latinské Americe na přelomu 20. a 21. století. Zabývá se díly, jejichž autoři se otevřeně ke svému indiánskému původu hlásí či ve svých dílech zobrazují indigenistická témata. Text seznamuje čtenáře s tendencemi, které jsou pro indiánské umění na přelomu 20. a 21. století charakteristické a s nimiž měla autorka buď možnost seznámit se in situ, či mohla komunikovat s autory děl (ať už osobně či prostřednictvím sociálních médií a výstav). S ohledem na velikost latinskoamerického regionu se text omezuje na několik následujících okruhů. Text je rozdělen na podkapitoly, v nichž je čtenář nejprve uveden do historického kontextu a posléze je seznámen s fenoménem indiánského umění a jeho konkrétními příklady. Postupně se kapitola zabývá problémem definice indiánského umění a jeho pozicí v současném globalizovaném světě, problematikou textilní tvorby v Mexiku a Kolumbii a jejich srovnání, (re)prezentací Indiánů a jejich umělecké tvorby v muzeích a galeriích, současným pouličním uměním (street art) kolumbijského hlavního města Bogoty a konečně problematikou pořádání bienále věnovaných indiánskému umění na příkladu Chile. Předmětem textu je především otázka, jak se indiánští umělci a indiánské umění vyrovnávají s globalizací a procesy, které ji doprovázejí. Dále se se zabývá tím, jakým způsobem je identita v dílech indiánských umělců a umělkyň pojímána a utvářena, jak se v nich projevují a promítají indiánská témata a motivy a, konečně, jak tuto sféru ovlivňuje stát a jeho instituce. Pozornost přitom bude věnována takovým fenoménům, jako jsou patrimonializace či vztah státu a jeho institucí k nacionalismu, kolonizaci a utváření identit. Pramenem studie jsou především terénní výzkumy a badatelské pobyty, které autorka podnikla v Mexiku a Kolumbii, jakož i odborná literatura a rozhovory s umělci, zejména v případě Chile.

  • Czech name

    Globalizace a současné indiánské umění Latinské Ameriky

  • Czech description

    Kapitola se zabývá indiánským uměním, které vznikalo v Latinské Americe na přelomu 20. a 21. století. Zabývá se díly, jejichž autoři se otevřeně ke svému indiánskému původu hlásí či ve svých dílech zobrazují indigenistická témata. Text seznamuje čtenáře s tendencemi, které jsou pro indiánské umění na přelomu 20. a 21. století charakteristické a s nimiž měla autorka buď možnost seznámit se in situ, či mohla komunikovat s autory děl (ať už osobně či prostřednictvím sociálních médií a výstav). S ohledem na velikost latinskoamerického regionu se text omezuje na několik následujících okruhů. Text je rozdělen na podkapitoly, v nichž je čtenář nejprve uveden do historického kontextu a posléze je seznámen s fenoménem indiánského umění a jeho konkrétními příklady. Postupně se kapitola zabývá problémem definice indiánského umění a jeho pozicí v současném globalizovaném světě, problematikou textilní tvorby v Mexiku a Kolumbii a jejich srovnání, (re)prezentací Indiánů a jejich umělecké tvorby v muzeích a galeriích, současným pouličním uměním (street art) kolumbijského hlavního města Bogoty a konečně problematikou pořádání bienále věnovaných indiánskému umění na příkladu Chile. Předmětem textu je především otázka, jak se indiánští umělci a indiánské umění vyrovnávají s globalizací a procesy, které ji doprovázejí. Dále se se zabývá tím, jakým způsobem je identita v dílech indiánských umělců a umělkyň pojímána a utvářena, jak se v nich projevují a promítají indiánská témata a motivy a, konečně, jak tuto sféru ovlivňuje stát a jeho instituce. Pozornost přitom bude věnována takovým fenoménům, jako jsou patrimonializace či vztah státu a jeho institucí k nacionalismu, kolonizaci a utváření identit. Pramenem studie jsou především terénní výzkumy a badatelské pobyty, které autorka podnikla v Mexiku a Kolumbii, jakož i odborná literatura a rozhovory s umělci, zejména v případě Chile.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/EF16_019%2F0000734" target="_blank" >EF16_019/0000734: Creativity and Adaptability as Conditions of the Success of Europe in an Interrelated World</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Původní obyvatelé a globalizace

  • ISBN

    978-80-7465-487-9

  • Number of pages of the result

    74

  • Pages from-to

    435-508

  • Number of pages of the book

    728

  • Publisher name

    Pavel Mervart

  • Place of publication

    Červený Kostelec

  • UT code for WoS chapter