All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

New Media and Art in the 1990s in the Czechoslovakia and the Czech Republic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F21%3A10438143" target="_blank" >RIV/00216208:11210/21:10438143 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=NKsXjcIACQ" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=NKsXjcIACQ</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Nová média a umění v 90. letech v Československu a České republice

  • Original language description

    Celosvětově se 90. léta 20. století nesla ve znamení procesů postupné globalizace a propojování po dlouhou dobu rozděleného světa na Východ a Západ. K těmto posunům přispěla i nová média, která plnila roli pro-středníků ve spojení lidí napříč planetou. Nové mediální technologie byly vnímány v souvislosti s nadějnou vizí interaktivního zapojení diváka a jeho aktivizace. Byly dávány do opozice k tradičním masovým médiím, zejmé-na v zemích bývalého východního bloku totalitně zatíženým. Tato fascinace možnostmi nových médií se dostávala i do umění, které bylo od SO. let se světem vědy čím dál více propojené. Umění nových médií tak v 90. letech v Československu a později v České republice sehrálo značnou roli při for-mování nové demokratické společnosti. Tato studie se zaměřuje na hlavní počiny, výstavy a myšlenky, které se v souvislosti s uměním nových médií v té době objevovaly.

  • Czech name

    Nová média a umění v 90. letech v Československu a České republice

  • Czech description

    Celosvětově se 90. léta 20. století nesla ve znamení procesů postupné globalizace a propojování po dlouhou dobu rozděleného světa na Východ a Západ. K těmto posunům přispěla i nová média, která plnila roli pro-středníků ve spojení lidí napříč planetou. Nové mediální technologie byly vnímány v souvislosti s nadějnou vizí interaktivního zapojení diváka a jeho aktivizace. Byly dávány do opozice k tradičním masovým médiím, zejmé-na v zemích bývalého východního bloku totalitně zatíženým. Tato fascinace možnostmi nových médií se dostávala i do umění, které bylo od SO. let se světem vědy čím dál více propojené. Umění nových médií tak v 90. letech v Československu a později v České republice sehrálo značnou roli při for-mování nové demokratické společnosti. Tato studie se zaměřuje na hlavní počiny, výstavy a myšlenky, které se v souvislosti s uměním nových médií v té době objevovaly.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50404 - Anthropology, ethnology

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    The Journal of Culture

  • ISSN

    2336-7849

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    10

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    70-73

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database