Museum Education as an Opportunity for a More Inclusive Conception of History?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F21%3A10468591" target="_blank" >RIV/00216208:11210/21:10468591 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=U.3vbO7ane" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=U.3vbO7ane</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.37520/amnph.2021.006" target="_blank" >10.37520/amnph.2021.006</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Muzejní edukace jako příležitost k inkluzivnějšímu pojetí dějin?
Original language description
Současné mainstreamové vzdělávání a převažující výklad dějin v muzeích a školách dostatečně nereflektuje historiimenšin žijících v současnosti v České republice. V jakých podobách a v jaké míře se muzea tomuto tématu věnují? Tvoří menšiny plnohodnotnou součást výkladu českých dějin ve veřejném prostoru, nebo jsou vnímány spíše jako okrajová záležitost a jako doplněk k převládajícímu historickému narativu? Článek zkoumá, jak lze využít technologie a muzejní edukaci k doplnění chybějících aspektů české historie, kteréjinak nedostávají dostatečný prostor v muzejních expozicích obecně, v učebnicích dějepisu či samotném vzdělávání. Na příkladu muzejní edukacetyto trendy v textu ilustrují nová cvičení History Lab o romské historii, která jsou v současné době vyvíjena ve spolupráci sÚstavem pro studium totalitních režimů (ÚSTR) a zároveň interaktivní program pro děti mladšího školního věku. Jak mohoutyto aktivity přispívat k inkluzivnějšímu pojetí českých dějin, které zahrnují více než dějiny českého a slovenského obyvatelstva?Jak k tomuto trendu přispívat samotná muzea?
Czech name
Muzejní edukace jako příležitost k inkluzivnějšímu pojetí dějin?
Czech description
Současné mainstreamové vzdělávání a převažující výklad dějin v muzeích a školách dostatečně nereflektuje historiimenšin žijících v současnosti v České republice. V jakých podobách a v jaké míře se muzea tomuto tématu věnují? Tvoří menšiny plnohodnotnou součást výkladu českých dějin ve veřejném prostoru, nebo jsou vnímány spíše jako okrajová záležitost a jako doplněk k převládajícímu historickému narativu? Článek zkoumá, jak lze využít technologie a muzejní edukaci k doplnění chybějících aspektů české historie, kteréjinak nedostávají dostatečný prostor v muzejních expozicích obecně, v učebnicích dějepisu či samotném vzdělávání. Na příkladu muzejní edukacetyto trendy v textu ilustrují nová cvičení History Lab o romské historii, která jsou v současné době vyvíjena ve spolupráci sÚstavem pro studium totalitních režimů (ÚSTR) a zároveň interaktivní program pro děti mladšího školního věku. Jak mohoutyto aktivity přispívat k inkluzivnějšímu pojetí českých dějin, které zahrnují více než dějiny českého a slovenského obyvatelstva?Jak k tomuto trendu přispívat samotná muzea?
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Acta Musei nationalis Pragae - Historia
ISSN
2570-6845
e-ISSN
2570-6853
Volume of the periodical
75
Issue of the periodical within the volume
1-2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
5
Pages from-to
66-70
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—