All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Museum Education as an Opportunity for a More Inclusive Conception of History?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F21%3A10468591" target="_blank" >RIV/00216208:11210/21:10468591 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=U.3vbO7ane" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=U.3vbO7ane</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.37520/amnph.2021.006" target="_blank" >10.37520/amnph.2021.006</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Muzejní edukace jako příležitost k inkluzivnějšímu pojetí dějin?

  • Original language description

    Současné mainstreamové vzdělávání a převažující výklad dějin v muzeích a školách dostatečně nereflektuje historiimenšin žijících v současnosti v České republice. V jakých podobách a v jaké míře se muzea tomuto tématu věnují? Tvoří menšiny plnohodnotnou součást výkladu českých dějin ve veřejném prostoru, nebo jsou vnímány spíše jako okrajová záležitost a jako doplněk k převládajícímu historickému narativu? Článek zkoumá, jak lze využít technologie a muzejní edukaci k doplnění chybějících aspektů české historie, kteréjinak nedostávají dostatečný prostor v muzejních expozicích obecně, v učebnicích dějepisu či samotném vzdělávání. Na příkladu muzejní edukacetyto trendy v textu ilustrují nová cvičení History Lab o romské historii, která jsou v současné době vyvíjena ve spolupráci sÚstavem pro studium totalitních režimů (ÚSTR) a zároveň interaktivní program pro děti mladšího školního věku. Jak mohoutyto aktivity přispívat k inkluzivnějšímu pojetí českých dějin, které zahrnují více než dějiny českého a slovenského obyvatelstva?Jak k tomuto trendu přispívat samotná muzea?

  • Czech name

    Muzejní edukace jako příležitost k inkluzivnějšímu pojetí dějin?

  • Czech description

    Současné mainstreamové vzdělávání a převažující výklad dějin v muzeích a školách dostatečně nereflektuje historiimenšin žijících v současnosti v České republice. V jakých podobách a v jaké míře se muzea tomuto tématu věnují? Tvoří menšiny plnohodnotnou součást výkladu českých dějin ve veřejném prostoru, nebo jsou vnímány spíše jako okrajová záležitost a jako doplněk k převládajícímu historickému narativu? Článek zkoumá, jak lze využít technologie a muzejní edukaci k doplnění chybějících aspektů české historie, kteréjinak nedostávají dostatečný prostor v muzejních expozicích obecně, v učebnicích dějepisu či samotném vzdělávání. Na příkladu muzejní edukacetyto trendy v textu ilustrují nová cvičení History Lab o romské historii, která jsou v současné době vyvíjena ve spolupráci sÚstavem pro studium totalitních režimů (ÚSTR) a zároveň interaktivní program pro děti mladšího školního věku. Jak mohoutyto aktivity přispívat k inkluzivnějšímu pojetí českých dějin, které zahrnují více než dějiny českého a slovenského obyvatelstva?Jak k tomuto trendu přispívat samotná muzea?

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Acta Musei nationalis Pragae - Historia

  • ISSN

    2570-6845

  • e-ISSN

    2570-6853

  • Volume of the periodical

    75

  • Issue of the periodical within the volume

    1-2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    66-70

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database