All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Powers of the President of Czech republic in foreign relations

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F11%3A10089828" target="_blank" >RIV/00216208:11220/11:10089828 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Ústavní postavení prezidenta České republiky v zahraničních vztazích

  • Original language description

    Pro postavení prezidenta republiky je v obecné rovině určující systém dělby moci. V případě České republiky se jedná o rozdělení pravomocí odpovídající parlamentní republice. Prezident republiky jako hlava státu funguje jako činitel převážně reprezentující stát dovnitř i navenek. Přitom ale není jeho úkolem provádět a ovlivňovat každodenní politiku. Ústava počítá s tím, že do běžného fungování státu zasahuje v okamžicích spíše mimořádných. Běžná politická činnost je v rukou vlády a parlamentu. Tato obecná charakteristika platí jak pro Českou republiku, tak i pro Polsko. Článek se věnuje podrobně pasážím Ústavy, které vykládány izolovaně, mohou vést k odtržení prezidenta od vládní politiky.

  • Czech name

    Ústavní postavení prezidenta České republiky v zahraničních vztazích

  • Czech description

    Pro postavení prezidenta republiky je v obecné rovině určující systém dělby moci. V případě České republiky se jedná o rozdělení pravomocí odpovídající parlamentní republice. Prezident republiky jako hlava státu funguje jako činitel převážně reprezentující stát dovnitř i navenek. Přitom ale není jeho úkolem provádět a ovlivňovat každodenní politiku. Ústava počítá s tím, že do běžného fungování státu zasahuje v okamžicích spíše mimořádných. Běžná politická činnost je v rukou vlády a parlamentu. Tato obecná charakteristika platí jak pro Českou republiku, tak i pro Polsko. Článek se věnuje podrobně pasážím Ústavy, které vykládány izolovaně, mohou vést k odtržení prezidenta od vládní politiky.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AG - Legal sciences

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Ústavní systém České republiky a Polské republiky po přistoupení k Evropské Unii : II. česko-polský právnický seminář, Praha, 23.-24. září 2010

  • ISBN

    978-80-87212-69-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    23

  • Pages from-to

    120-142

  • Publisher name

    Leges

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Sep 23, 2010

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article