All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Legal literacy of young people in the Czech Republic and the role of education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F15%3A10314773" target="_blank" >RIV/00216208:11220/15:10314773 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Právní gramotnost mladých lidí v České republice a role vzdělávání

  • Original language description

    Článek mapuje úroveň právní gramotnosti mladých lidí, včetně role institucionálního a neinstitucionálního vzdělávání. Právní gramotnost zahrnuje složku znalostí, dovedností i postojů. Předpokládá nejen znalost práv, ale také schopnost je uplatnit a přesvědčení o tom, že má smysl (svá) práva vymáhat. V článku autoři mapují působení institucionálního i neinstitucionálního vzdělávání a podrobují ho kritické analýze. Nejprve na základně dostupných dokumentů popisují současný stav právní gramotnosti mladýchlidí a z vládních a rezortních strategií identifikují cíl, který před sebe stát na poli zvyšovaní právní gramotnosti staví. V druhé části článku popisují hlavní překážky rozvoje právní gramotnosti mladých lidí a identifikují z nich tu, která má podle jejich názoru největší potenciál stát se nositelem pozitivních změn - osobnost učitele. V závěru článku popisují hlavní překážky působení učitelů na právní gramotnost mladých lidí a navrhují konkrétní opatření, která by stávající situaci moh

  • Czech name

    Právní gramotnost mladých lidí v České republice a role vzdělávání

  • Czech description

    Článek mapuje úroveň právní gramotnosti mladých lidí, včetně role institucionálního a neinstitucionálního vzdělávání. Právní gramotnost zahrnuje složku znalostí, dovedností i postojů. Předpokládá nejen znalost práv, ale také schopnost je uplatnit a přesvědčení o tom, že má smysl (svá) práva vymáhat. V článku autoři mapují působení institucionálního i neinstitucionálního vzdělávání a podrobují ho kritické analýze. Nejprve na základně dostupných dokumentů popisují současný stav právní gramotnosti mladýchlidí a z vládních a rezortních strategií identifikují cíl, který před sebe stát na poli zvyšovaní právní gramotnosti staví. V druhé části článku popisují hlavní překážky rozvoje právní gramotnosti mladých lidí a identifikují z nich tu, která má podle jejich názoru největší potenciál stát se nositelem pozitivních změn - osobnost učitele. V závěru článku popisují hlavní překážky působení učitelů na právní gramotnost mladých lidí a navrhují konkrétní opatření, která by stávající situaci moh

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AG - Legal sciences

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Acta Universitatis Carolinae. Iuridica

  • ISSN

    0323-0619

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    61

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    45

  • Pages from-to

    171-215

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database