Legal literacy of young people in the Czech Republic and the role of education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F15%3A10314773" target="_blank" >RIV/00216208:11220/15:10314773 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Právní gramotnost mladých lidí v České republice a role vzdělávání
Original language description
Článek mapuje úroveň právní gramotnosti mladých lidí, včetně role institucionálního a neinstitucionálního vzdělávání. Právní gramotnost zahrnuje složku znalostí, dovedností i postojů. Předpokládá nejen znalost práv, ale také schopnost je uplatnit a přesvědčení o tom, že má smysl (svá) práva vymáhat. V článku autoři mapují působení institucionálního i neinstitucionálního vzdělávání a podrobují ho kritické analýze. Nejprve na základně dostupných dokumentů popisují současný stav právní gramotnosti mladýchlidí a z vládních a rezortních strategií identifikují cíl, který před sebe stát na poli zvyšovaní právní gramotnosti staví. V druhé části článku popisují hlavní překážky rozvoje právní gramotnosti mladých lidí a identifikují z nich tu, která má podle jejich názoru největší potenciál stát se nositelem pozitivních změn - osobnost učitele. V závěru článku popisují hlavní překážky působení učitelů na právní gramotnost mladých lidí a navrhují konkrétní opatření, která by stávající situaci moh
Czech name
Právní gramotnost mladých lidí v České republice a role vzdělávání
Czech description
Článek mapuje úroveň právní gramotnosti mladých lidí, včetně role institucionálního a neinstitucionálního vzdělávání. Právní gramotnost zahrnuje složku znalostí, dovedností i postojů. Předpokládá nejen znalost práv, ale také schopnost je uplatnit a přesvědčení o tom, že má smysl (svá) práva vymáhat. V článku autoři mapují působení institucionálního i neinstitucionálního vzdělávání a podrobují ho kritické analýze. Nejprve na základně dostupných dokumentů popisují současný stav právní gramotnosti mladýchlidí a z vládních a rezortních strategií identifikují cíl, který před sebe stát na poli zvyšovaní právní gramotnosti staví. V druhé části článku popisují hlavní překážky rozvoje právní gramotnosti mladých lidí a identifikují z nich tu, která má podle jejich názoru největší potenciál stát se nositelem pozitivních změn - osobnost učitele. V závěru článku popisují hlavní překážky působení učitelů na právní gramotnost mladých lidí a navrhují konkrétní opatření, která by stávající situaci moh
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AG - Legal sciences
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Acta Universitatis Carolinae. Iuridica
ISSN
0323-0619
e-ISSN
—
Volume of the periodical
61
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
45
Pages from-to
171-215
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—