Inclusive religious education and its importance within the integration process of migrants and the socialization process of Czech residents
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F18%3A10387336" target="_blank" >RIV/00216208:11220/18:10387336 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Inkluzivní náboženské vzdělávání a jeho význam v integračním procesu migrantů a socializačním procesu českých obyvatel
Original language description
Příspěvek se zabývá pojmem inkluzivní náboženské vzdělávání a jeho vztahem k integraci jednotlivců, skupin i k náboženské socializaci celé české společnosti. Ukazuje se, že zejména v souvislosti s migrační krizí je tento způsob vzdělávání dětí, náboženských menšin i většin velmi aktuální. Příspěvek nabízí vhled do vzniku tohoto nového paradigmatu i způsobu výuky uvnitř náboženské pedagogiky a didaktiky i současnou odbornou reflexi. Na základě příkladu dobré praxe jsou prezentovány některé problematiky takového vzdělávání: evokace prekonceptů k neznámému tématu, vzbuzení zájmu v dítěti chtít se o tématu něco dozvědět, role učitele ve výuce i specifické kompetence získávané touto formou vzdělávání (kulturní, porozumění menšinám, k vyššímu myšlení, teologická a duchovní).
Czech name
Inkluzivní náboženské vzdělávání a jeho význam v integračním procesu migrantů a socializačním procesu českých obyvatel
Czech description
Příspěvek se zabývá pojmem inkluzivní náboženské vzdělávání a jeho vztahem k integraci jednotlivců, skupin i k náboženské socializaci celé české společnosti. Ukazuje se, že zejména v souvislosti s migrační krizí je tento způsob vzdělávání dětí, náboženských menšin i většin velmi aktuální. Příspěvek nabízí vhled do vzniku tohoto nového paradigmatu i způsobu výuky uvnitř náboženské pedagogiky a didaktiky i současnou odbornou reflexi. Na základě příkladu dobré praxe jsou prezentovány některé problematiky takového vzdělávání: evokace prekonceptů k neznámému tématu, vzbuzení zájmu v dítěti chtít se o tématu něco dozvědět, role učitele ve výuce i specifické kompetence získávané touto formou vzdělávání (kulturní, porozumění menšinám, k vyššímu myšlení, teologická a duchovní).
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
60303 - Theology
Result continuities
Project
<a href="/en/project/DG18P02OVV064" target="_blank" >DG18P02OVV064: Legal, historical and social aspects of new and traditional minorities in the Czech Republic</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Theologická revue
ISSN
1211-7617
e-ISSN
—
Volume of the periodical
89
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
12
Pages from-to
206-217
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—