All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Inclusive religious education and its importance within the integration process of migrants and the socialization process of Czech residents

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F18%3A10387336" target="_blank" >RIV/00216208:11220/18:10387336 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Inkluzivní náboženské vzdělávání a jeho význam v integračním procesu migrantů a socializačním procesu českých obyvatel

  • Original language description

    Příspěvek se zabývá pojmem inkluzivní náboženské vzdělávání a jeho vztahem k integraci jednotlivců, skupin i k náboženské socializaci celé české společnosti. Ukazuje se, že zejména v souvislosti s migrační krizí je tento způsob vzdělávání dětí, náboženských menšin i většin velmi aktuální. Příspěvek nabízí vhled do vzniku tohoto nového paradigmatu i způsobu výuky uvnitř náboženské pedagogiky a didaktiky i současnou odbornou reflexi. Na základě příkladu dobré praxe jsou prezentovány některé problematiky takového vzdělávání: evokace prekonceptů k neznámému tématu, vzbuzení zájmu v dítěti chtít se o tématu něco dozvědět, role učitele ve výuce i specifické kompetence získávané touto formou vzdělávání (kulturní, porozumění menšinám, k vyššímu myšlení, teologická a duchovní).

  • Czech name

    Inkluzivní náboženské vzdělávání a jeho význam v integračním procesu migrantů a socializačním procesu českých obyvatel

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá pojmem inkluzivní náboženské vzdělávání a jeho vztahem k integraci jednotlivců, skupin i k náboženské socializaci celé české společnosti. Ukazuje se, že zejména v souvislosti s migrační krizí je tento způsob vzdělávání dětí, náboženských menšin i většin velmi aktuální. Příspěvek nabízí vhled do vzniku tohoto nového paradigmatu i způsobu výuky uvnitř náboženské pedagogiky a didaktiky i současnou odbornou reflexi. Na základě příkladu dobré praxe jsou prezentovány některé problematiky takového vzdělávání: evokace prekonceptů k neznámému tématu, vzbuzení zájmu v dítěti chtít se o tématu něco dozvědět, role učitele ve výuce i specifické kompetence získávané touto formou vzdělávání (kulturní, porozumění menšinám, k vyššímu myšlení, teologická a duchovní).

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60303 - Theology

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/DG18P02OVV064" target="_blank" >DG18P02OVV064: Legal, historical and social aspects of new and traditional minorities in the Czech Republic</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Theologická revue

  • ISSN

    1211-7617

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    89

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    206-217

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database