Target market of a financial instrument: requirements (not only) for distributors
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F19%3A10402487" target="_blank" >RIV/00216208:11220/19:10402487 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=DKuAt.K.dC" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=DKuAt.K.dC</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Cílový trh investičního nástroje: požadavky (nejen) na distributory investičních nástrojů
Original language description
Jednou z novinek, které do oblasti poskytování investičních služeb relativně nedávno vnesla směrnice MiFID II a související transpoziční novela ZPKT, je řízení produktů neboli product governance. Smyslem opatření zahrnovaných do rámce product governance je zajistit, aby společnými znaky vymezeným skupinám zákazníků nebyly nabízeny pro ně nevhodné investiční nástroje. Zatímco nabízení a prodeji nevhodných investičních nástrojů zákazníkům dříve bránily primárně informační a další povinnosti poskytovatelů investičních služeb spojené se samotným okamžikem prodeje nebo bezprostředně předcházejícím obdobím, zejména včetně hodnocení přiměřenosti nebo vhodnosti, product governance nově pokrývá celý řetězec kroků od tvorby investičního nástroje, přes jeho prodej, až po poprodejní servis. V důsledku toho jsou tak související povinnosti logicky stanoveny jednak poskytovatelům investičních služeb, kteří vytvářejí, vyvíjejí, vydávají nebo navrhují investiční nástroje, tedy tvůrcům investičních nástrojů, jednak poskytovatelům investičních služeb, kteří investiční nástroje zákazníkům nabízí nebo doporučují, tedy distributorům jako subjektům, které jsou v bezprostředním kontaktu s koncovým zákazníkem. Některé z povinností se přitom uplatní výhradně buď na tvůrce, nebo na distributory, jiné jsou platné pro obě tyto skupiny poskytovatelů investičních služeb. Z širšího okruhu opatření product governance se tento článek věnuje institutu cílového trhu investičního nástroje.
Czech name
Cílový trh investičního nástroje: požadavky (nejen) na distributory investičních nástrojů
Czech description
Jednou z novinek, které do oblasti poskytování investičních služeb relativně nedávno vnesla směrnice MiFID II a související transpoziční novela ZPKT, je řízení produktů neboli product governance. Smyslem opatření zahrnovaných do rámce product governance je zajistit, aby společnými znaky vymezeným skupinám zákazníků nebyly nabízeny pro ně nevhodné investiční nástroje. Zatímco nabízení a prodeji nevhodných investičních nástrojů zákazníkům dříve bránily primárně informační a další povinnosti poskytovatelů investičních služeb spojené se samotným okamžikem prodeje nebo bezprostředně předcházejícím obdobím, zejména včetně hodnocení přiměřenosti nebo vhodnosti, product governance nově pokrývá celý řetězec kroků od tvorby investičního nástroje, přes jeho prodej, až po poprodejní servis. V důsledku toho jsou tak související povinnosti logicky stanoveny jednak poskytovatelům investičních služeb, kteří vytvářejí, vyvíjejí, vydávají nebo navrhují investiční nástroje, tedy tvůrcům investičních nástrojů, jednak poskytovatelům investičních služeb, kteří investiční nástroje zákazníkům nabízí nebo doporučují, tedy distributorům jako subjektům, které jsou v bezprostředním kontaktu s koncovým zákazníkem. Některé z povinností se přitom uplatní výhradně buď na tvůrce, nebo na distributory, jiné jsou platné pro obě tyto skupiny poskytovatelů investičních služeb. Z širšího okruhu opatření product governance se tento článek věnuje institutu cílového trhu investičního nástroje.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50501 - Law
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Obchodněprávní revue
ISSN
1803-6554
e-ISSN
—
Volume of the periodical
11
Issue of the periodical within the volume
11-12
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
6
Pages from-to
276-281
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—