All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Deceptive Omission as a Greenwashing Act

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F24%3A10489192" target="_blank" >RIV/00216208:11220/24:10489192 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=AmIPRbebY9" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=AmIPRbebY9</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Klamavé opomenutí jako greenwashingové jednání

  • Original language description

    Soutěžitelé při komunikaci se svými zákazníky nezřídka využívají jejich zájem o ochranu životního prostředí. Ačkoliv budou tvrzení soutěžitelů o tom, že je jejich produkt například &quot;ekologický&quot;, &quot;zelený&quot; nebo &quot;udržitelný&quot;, často pravdivá a zcela v pořádku, jindy mohou být velmi problematická, označitelná jako klamavá či greenwashingová. Na rozhodování zákazníků ohledně koupě mohou mít nicméně vliv nejen soutěžitelem sdělené informace, ale i to, co vyřčeno není, tedy klamavá opomenutí neboli informace zejména zatajené, nesrozumitelné či nejasné. V tomto textu bych se ráda zaměřila na to, za jakých okolností je reklama s ekologickými tvrzeními, zelená reklama, zakázána zákonem o ochraně spotřebitele jako reklama klamavá (tzv. greenwashing). Současně se budu zabývat změnami, jež by mohla přinést plánovaná směrnice o environmentálních tvrzeních Evropské unie.

  • Czech name

    Klamavé opomenutí jako greenwashingové jednání

  • Czech description

    Soutěžitelé při komunikaci se svými zákazníky nezřídka využívají jejich zájem o ochranu životního prostředí. Ačkoliv budou tvrzení soutěžitelů o tom, že je jejich produkt například &quot;ekologický&quot;, &quot;zelený&quot; nebo &quot;udržitelný&quot;, často pravdivá a zcela v pořádku, jindy mohou být velmi problematická, označitelná jako klamavá či greenwashingová. Na rozhodování zákazníků ohledně koupě mohou mít nicméně vliv nejen soutěžitelem sdělené informace, ale i to, co vyřčeno není, tedy klamavá opomenutí neboli informace zejména zatajené, nesrozumitelné či nejasné. V tomto textu bych se ráda zaměřila na to, za jakých okolností je reklama s ekologickými tvrzeními, zelená reklama, zakázána zákonem o ochraně spotřebitele jako reklama klamavá (tzv. greenwashing). Současně se budu zabývat změnami, jež by mohla přinést plánovaná směrnice o environmentálních tvrzeních Evropské unie.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50501 - Law

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Obchodněprávní revue

  • ISSN

    1803-6554

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2024

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    262-266

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database