Deceptive Omission as a Greenwashing Act
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F24%3A10489192" target="_blank" >RIV/00216208:11220/24:10489192 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=AmIPRbebY9" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=AmIPRbebY9</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Klamavé opomenutí jako greenwashingové jednání
Original language description
Soutěžitelé při komunikaci se svými zákazníky nezřídka využívají jejich zájem o ochranu životního prostředí. Ačkoliv budou tvrzení soutěžitelů o tom, že je jejich produkt například "ekologický", "zelený" nebo "udržitelný", často pravdivá a zcela v pořádku, jindy mohou být velmi problematická, označitelná jako klamavá či greenwashingová. Na rozhodování zákazníků ohledně koupě mohou mít nicméně vliv nejen soutěžitelem sdělené informace, ale i to, co vyřčeno není, tedy klamavá opomenutí neboli informace zejména zatajené, nesrozumitelné či nejasné. V tomto textu bych se ráda zaměřila na to, za jakých okolností je reklama s ekologickými tvrzeními, zelená reklama, zakázána zákonem o ochraně spotřebitele jako reklama klamavá (tzv. greenwashing). Současně se budu zabývat změnami, jež by mohla přinést plánovaná směrnice o environmentálních tvrzeních Evropské unie.
Czech name
Klamavé opomenutí jako greenwashingové jednání
Czech description
Soutěžitelé při komunikaci se svými zákazníky nezřídka využívají jejich zájem o ochranu životního prostředí. Ačkoliv budou tvrzení soutěžitelů o tom, že je jejich produkt například "ekologický", "zelený" nebo "udržitelný", často pravdivá a zcela v pořádku, jindy mohou být velmi problematická, označitelná jako klamavá či greenwashingová. Na rozhodování zákazníků ohledně koupě mohou mít nicméně vliv nejen soutěžitelem sdělené informace, ale i to, co vyřčeno není, tedy klamavá opomenutí neboli informace zejména zatajené, nesrozumitelné či nejasné. V tomto textu bych se ráda zaměřila na to, za jakých okolností je reklama s ekologickými tvrzeními, zelená reklama, zakázána zákonem o ochraně spotřebitele jako reklama klamavá (tzv. greenwashing). Současně se budu zabývat změnami, jež by mohla přinést plánovaná směrnice o environmentálních tvrzeních Evropské unie.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50501 - Law
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Obchodněprávní revue
ISSN
1803-6554
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2024
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
5
Pages from-to
262-266
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—