Fiction and reality in literary production for children and youth
Result description
The paper analysed two comtemporary books for teenagers. The first was the novel by Australian writer Markus Zusak called The Book tief and other book Nazí (The Naked) by contemporary Czech writer Iva Prochazkova.In both novels, which were part of the analyses, fictional world is filled with caracters in specific time and it narrates about their life stories.
Keywords
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Fikce a skutečnost v současných románech pro mladé čtenáře
Original language description
Interpretační zamyšlení nad současnými romány (Markus Zusak: Zlodějka knih; Iva Procházková:Nazí) analyzuje jejich fikční svět. Vyjadřuje se k osudům mladých hrdinů, které nabízejí mnoho potenciálních významů.
Czech name
Fikce a skutečnost v současných románech pro mladé čtenáře
Czech description
Interpretační zamyšlení nad současnými romány (Markus Zusak: Zlodějka knih; Iva Procházková:Nazí) analyzuje jejich fikční svět. Vyjadřuje se k osudům mladých hrdinů, které nabízejí mnoho potenciálních významů.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AJ - Literature, mass media, audio-visual activities
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Literatura pro děti a mládež na začátku tisíciletí : kontexty, problémy, trendy
ISBN
978-80-904218-3-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
—
Publisher name
Obec spisovatelů
Place of publication
Praha
Event location
Brno
Event date
Dec 1, 2009
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—
Basic information
Result type
D - Article in proceedings
CEP
AJ - Literature, mass media, audio-visual activities
Year of implementation
2009