All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Media image of privacy in political communication in Czech Republic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F10%3A10057012" target="_blank" >RIV/00216208:11230/10:10057012 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Mediální obraz soukromí v politické komunikaci v České republice

  • Original language description

    Předkládaný článek mapuje situaci mediálního obrazu soukromí v politické komunikaci v ČR (2006-2010), již zařazuje do kontextu vývoje společnosti v předcházejících dvou dekádách. Článek vychází z textu disertační práce Veřejné soukromí: Interakce politického marketingu a mediální komunikace na příkladu soukromého života českých politiků (1989-2010), jež metodou kritické analýzy diskursu (van Dijk 1998) analyzuje proměnu mediálního obrazu soukromí. Soukromí představuje oblast, s níž všechny tři strany komunikačního procesu ? tedy média, veřejnost i politici ? počítají jako s neopominutelnou a nezanedbatelnou součástí integrity politické osobnosti, jež je posuzována jako zdroj důvěryhodnosti a politické odpovědnosti. Médiím téma umožňuje vyplnit prostorpolitického zpravodajství lidskými příběhy s romantickou narativní linií. Pro politiky představuje mj. politický nástroj, jak vytvářet ?obal? (package) vlastní politické osobnosti, aby zvýšili svou politickou moc.

  • Czech name

    Mediální obraz soukromí v politické komunikaci v České republice

  • Czech description

    Předkládaný článek mapuje situaci mediálního obrazu soukromí v politické komunikaci v ČR (2006-2010), již zařazuje do kontextu vývoje společnosti v předcházejících dvou dekádách. Článek vychází z textu disertační práce Veřejné soukromí: Interakce politického marketingu a mediální komunikace na příkladu soukromého života českých politiků (1989-2010), jež metodou kritické analýzy diskursu (van Dijk 1998) analyzuje proměnu mediálního obrazu soukromí. Soukromí představuje oblast, s níž všechny tři strany komunikačního procesu ? tedy média, veřejnost i politici ? počítají jako s neopominutelnou a nezanedbatelnou součástí integrity politické osobnosti, jež je posuzována jako zdroj důvěryhodnosti a politické odpovědnosti. Médiím téma umožňuje vyplnit prostorpolitického zpravodajství lidskými příběhy s romantickou narativní linií. Pro politiky představuje mj. politický nástroj, jak vytvářet ?obal? (package) vlastní politické osobnosti, aby zvýšili svou politickou moc.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AJ - Literature, mass media, audio-visual activities

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Sborník Národního muzea v Praze. Řada C, Literární historie (Acta Musei Nationalis Pragae. Series C, Historia Litterarum.)

  • ISSN

    0036-5351

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    55

  • Issue of the periodical within the volume

    3-4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database