Media image of privacy in political communication in Czech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F10%3A10057012" target="_blank" >RIV/00216208:11230/10:10057012 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Mediální obraz soukromí v politické komunikaci v České republice
Original language description
Předkládaný článek mapuje situaci mediálního obrazu soukromí v politické komunikaci v ČR (2006-2010), již zařazuje do kontextu vývoje společnosti v předcházejících dvou dekádách. Článek vychází z textu disertační práce Veřejné soukromí: Interakce politického marketingu a mediální komunikace na příkladu soukromého života českých politiků (1989-2010), jež metodou kritické analýzy diskursu (van Dijk 1998) analyzuje proměnu mediálního obrazu soukromí. Soukromí představuje oblast, s níž všechny tři strany komunikačního procesu ? tedy média, veřejnost i politici ? počítají jako s neopominutelnou a nezanedbatelnou součástí integrity politické osobnosti, jež je posuzována jako zdroj důvěryhodnosti a politické odpovědnosti. Médiím téma umožňuje vyplnit prostorpolitického zpravodajství lidskými příběhy s romantickou narativní linií. Pro politiky představuje mj. politický nástroj, jak vytvářet ?obal? (package) vlastní politické osobnosti, aby zvýšili svou politickou moc.
Czech name
Mediální obraz soukromí v politické komunikaci v České republice
Czech description
Předkládaný článek mapuje situaci mediálního obrazu soukromí v politické komunikaci v ČR (2006-2010), již zařazuje do kontextu vývoje společnosti v předcházejících dvou dekádách. Článek vychází z textu disertační práce Veřejné soukromí: Interakce politického marketingu a mediální komunikace na příkladu soukromého života českých politiků (1989-2010), jež metodou kritické analýzy diskursu (van Dijk 1998) analyzuje proměnu mediálního obrazu soukromí. Soukromí představuje oblast, s níž všechny tři strany komunikačního procesu ? tedy média, veřejnost i politici ? počítají jako s neopominutelnou a nezanedbatelnou součástí integrity politické osobnosti, jež je posuzována jako zdroj důvěryhodnosti a politické odpovědnosti. Médiím téma umožňuje vyplnit prostorpolitického zpravodajství lidskými příběhy s romantickou narativní linií. Pro politiky představuje mj. politický nástroj, jak vytvářet ?obal? (package) vlastní politické osobnosti, aby zvýšili svou politickou moc.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AJ - Literature, mass media, audio-visual activities
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Sborník Národního muzea v Praze. Řada C, Literární historie (Acta Musei Nationalis Pragae. Series C, Historia Litterarum.)
ISSN
0036-5351
e-ISSN
—
Volume of the periodical
55
Issue of the periodical within the volume
3-4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
4
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—