All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

On Polysemy of Media Discourse

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F11%3A10102913" target="_blank" >RIV/00216208:11230/11:10102913 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    K mnohoznačnosti mediálního diskurzu

  • Original language description

    Článek se zabývá vybranými koncepty analýzy mediálního diskurzu. Představuje koncepty diskurzní analýzy balancující na pomezí lingvistiky, pragmatiky a sémantiky. Důraz je kladen na interdisciplinaritu a kontextuální rámec jednotlivých konceptů, přičemžse zabývá různorodými mediální texty. V první části je popsán velmi vhodný, ale zřídka používý sémantický přístup k mediální produkcí. S pomocí teorie sémantických bloků navrhujeme rozčleňovat jednotlivé texty do podrobných slovních sítí založených na jazykových jednotkách, a tím odhalit skryté diskurzní vztahy. Mediální produkty jsou často charakteristické přítomností polyfonní struktury a intertextuálních a interdiskurzivních prostředků. V podobném způsobu uvažování autorka přemýšlí nad tradičním výrazem metafora, který se často objevuje v analýzách mediálního sdělení. Na závěr autorka navrhuje další oblasti, které by měly být předmětem analýzy v budoucnosti.

  • Czech name

    K mnohoznačnosti mediálního diskurzu

  • Czech description

    Článek se zabývá vybranými koncepty analýzy mediálního diskurzu. Představuje koncepty diskurzní analýzy balancující na pomezí lingvistiky, pragmatiky a sémantiky. Důraz je kladen na interdisciplinaritu a kontextuální rámec jednotlivých konceptů, přičemžse zabývá různorodými mediální texty. V první části je popsán velmi vhodný, ale zřídka používý sémantický přístup k mediální produkcí. S pomocí teorie sémantických bloků navrhujeme rozčleňovat jednotlivé texty do podrobných slovních sítí založených na jazykových jednotkách, a tím odhalit skryté diskurzní vztahy. Mediální produkty jsou často charakteristické přítomností polyfonní struktury a intertextuálních a interdiskurzivních prostředků. V podobném způsobu uvažování autorka přemýšlí nad tradičním výrazem metafora, který se často objevuje v analýzách mediálního sdělení. Na závěr autorka navrhuje další oblasti, které by měly být předmětem analýzy v budoucnosti.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AJ - Literature, mass media, audio-visual activities

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Sborník Národního muzea v Praze. Řada C, Literární historie (Acta Musei Nationalis Pragae. Series C, Historia Litterarum.)

  • ISSN

    0036-5351

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    56

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    17-22

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database