All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Research and Publication Trends in New Media Studies in 2006-2010: A Historical Perspective

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F11%3A10103345" target="_blank" >RIV/00216208:11230/11:10103345 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Výzkumné a publikační trendy ve studiu nových médií v letech 2006-2010: historická perspektiva

  • Original language description

    Nová média vstoupila a neustále mění naše každodenní životy a rutiny, a dokonce i společnost na makroúrovni velmi rozsáhlým a nevratným způsobem (zejména od tzv. revoluce dot.com v 90. letech 20. století). Mají vliv na aktuální povahu komunikace a výzkummédií, přičemž akademici musí teoretická paradigmata propojovat s praktickými důsledky zavedení nových mediálních technologií. Nová média se postarala o ustavení interdisciplinární akademické oblasti studia nových médií, která usiluje od 90. let 20. století o získání legitimity nezávislého vědeckého diskurzu. Studie představuje výzkumné trendy v oblasti studia nových médií s důrazem na období 2006-2010. Tento článek poukazuje na to, že studium nových médií se přesunulo od původní nekritické fascinace novými mediálními technologiemi do stadia, kdy se zabývá celou řadou témat souvisejících s novými médii. Studie zkoumá závěry pěti vědeckých e-časopisů.

  • Czech name

    Výzkumné a publikační trendy ve studiu nových médií v letech 2006-2010: historická perspektiva

  • Czech description

    Nová média vstoupila a neustále mění naše každodenní životy a rutiny, a dokonce i společnost na makroúrovni velmi rozsáhlým a nevratným způsobem (zejména od tzv. revoluce dot.com v 90. letech 20. století). Mají vliv na aktuální povahu komunikace a výzkummédií, přičemž akademici musí teoretická paradigmata propojovat s praktickými důsledky zavedení nových mediálních technologií. Nová média se postarala o ustavení interdisciplinární akademické oblasti studia nových médií, která usiluje od 90. let 20. století o získání legitimity nezávislého vědeckého diskurzu. Studie představuje výzkumné trendy v oblasti studia nových médií s důrazem na období 2006-2010. Tento článek poukazuje na to, že studium nových médií se přesunulo od původní nekritické fascinace novými mediálními technologiemi do stadia, kdy se zabývá celou řadou témat souvisejících s novými médii. Studie zkoumá závěry pěti vědeckých e-časopisů.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AJ - Literature, mass media, audio-visual activities

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Sborník Národního muzea v Praze. Řada C, Literární historie (Acta Musei Nationalis Pragae. Series C, Historia Litterarum.)

  • ISSN

    0036-5351

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    56

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    27-31

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database