All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The System of Producing Media Campaigns and Organizing Media and Journalists During the Political Trials

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F12%3A10133608" target="_blank" >RIV/00216208:11230/12:10133608 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Systém výroby mediálních kampaní a organizace médií a novinářů v politických procesech

  • Original language description

    Tento článek se zabývá systémem výroby mediálních kampaní a organizací médií a novinářů v politických procesech proti údajným nepřátelům v totalitním Československu na začátku 50. let 20. století. Hlavním cílem textu je vysvětlit zásahy státních orgánů akomunistického aparátu do práce médií. Nezávislý tisk a rozhlasové vysílání neexistovaly, byly řízeny státem nebo stranickou mocí. Forma mediálních kampaní a způsob, jakým novináři pracovali s informacemi, byly stanoveny orgány ministerstva spravedlnosti nebo kulturním a propagačním oddělením Sekretariátu Ústředního výboru Komunistické strany Československa. Klíčovým orgánem v každém politickém procesu byla tisková komise, která regulovala přístup novinářů k informacím a ovlivňovala obsah článků a komentářů publikovaných ve veškerém tisku. Výstup vychází z výzkumu archivních dokumentů a analýzy mediálních obsahů. Téma vysvětluje na příkladu procesu proti představitelům římskokatolické církve.

  • Czech name

    Systém výroby mediálních kampaní a organizace médií a novinářů v politických procesech

  • Czech description

    Tento článek se zabývá systémem výroby mediálních kampaní a organizací médií a novinářů v politických procesech proti údajným nepřátelům v totalitním Československu na začátku 50. let 20. století. Hlavním cílem textu je vysvětlit zásahy státních orgánů akomunistického aparátu do práce médií. Nezávislý tisk a rozhlasové vysílání neexistovaly, byly řízeny státem nebo stranickou mocí. Forma mediálních kampaní a způsob, jakým novináři pracovali s informacemi, byly stanoveny orgány ministerstva spravedlnosti nebo kulturním a propagačním oddělením Sekretariátu Ústředního výboru Komunistické strany Československa. Klíčovým orgánem v každém politickém procesu byla tisková komise, která regulovala přístup novinářů k informacím a ovlivňovala obsah článků a komentářů publikovaných ve veškerém tisku. Výstup vychází z výzkumu archivních dokumentů a analýzy mediálních obsahů. Téma vysvětluje na příkladu procesu proti představitelům římskokatolické církve.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AJ - Literature, mass media, audio-visual activities

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Sborník Národního muzea v Praze. Řada C, Literární historie (Acta Musei Nationalis Pragae. Series C, Historia Litterarum.)

  • ISSN

    0036-5351

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    57

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    49-52

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database