Visuality in Mediated Communication: Topics, Approaches and Contexts
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F13%3A10126746" target="_blank" >RIV/00216208:11230/13:10126746 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://medialnistudia.files.wordpress.com/2013/06/ms_2013_1_stat4.pdf" target="_blank" >http://medialnistudia.files.wordpress.com/2013/06/ms_2013_1_stat4.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vizualita v mediální komunikaci: témata, přístupy a souvislosti
Original language description
Text shrnuje témata spojená s vizualitou v komunikaci, tak jak je prezentuje aktuální odborný tisk. Stručně zmiňuje témata a souvislosti, které současnému stavu předcházely, a které vymezily oblast označovanou spojením vizuální studia, pod kterou jsou vsoučasnosti otázky týkající se vizuálních prostředků, sdělení a interpretací obvykle řazeny. Texty z počátku 21. století usilují o vyjasnění a definování oblasti vizuálních studií, kontextu vizuality v komunikaci a mediálních studiích, jejich postavení vrámci humanitních věd i kultury jako takové. Období poloviny první dekády 21. století posouvá témata ke konkrétnějším problémům vizuality (konvergence vizuality různých typů médií, různé významy obrazových sdělení, design a vzorce zobrazování apod.), nejnovější texty se znovu soustředí na širší kontext možností vizuality a jejího významu pro formování společnosti (zejména na vizuální prostředky vytváření identity, vizuální hyperrealitu, stereotypy v zobrazování, manipulace vizuálními pr
Czech name
Vizualita v mediální komunikaci: témata, přístupy a souvislosti
Czech description
Text shrnuje témata spojená s vizualitou v komunikaci, tak jak je prezentuje aktuální odborný tisk. Stručně zmiňuje témata a souvislosti, které současnému stavu předcházely, a které vymezily oblast označovanou spojením vizuální studia, pod kterou jsou vsoučasnosti otázky týkající se vizuálních prostředků, sdělení a interpretací obvykle řazeny. Texty z počátku 21. století usilují o vyjasnění a definování oblasti vizuálních studií, kontextu vizuality v komunikaci a mediálních studiích, jejich postavení vrámci humanitních věd i kultury jako takové. Období poloviny první dekády 21. století posouvá témata ke konkrétnějším problémům vizuality (konvergence vizuality různých typů médií, různé významy obrazových sdělení, design a vzorce zobrazování apod.), nejnovější texty se znovu soustředí na širší kontext možností vizuality a jejího významu pro formování společnosti (zejména na vizuální prostředky vytváření identity, vizuální hyperrealitu, stereotypy v zobrazování, manipulace vizuálními pr
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AJ - Literature, mass media, audio-visual activities
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Mediální studia
ISSN
1801-9978
e-ISSN
—
Volume of the periodical
7
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
21
Pages from-to
58-78
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—