The myth of youth: Visual representation patterns of youth in the example of photographs in magazine Mladý svět in 1970s and 1990s
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F13%3A10173919" target="_blank" >RIV/00216208:11230/13:10173919 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vzorce vizuální reprezentace mládí na příkladu fotografií v časopise Mladý svět v 70. a 90. letech 20. století
Original language description
Obecnou problematikou příspěvku je mytologizace reality prostřednictvím fotografických obrazů. Konkrétně se práce zabývá konstrukcí "mýtu mládí" na příkladu fotografií v dříve československém a později českém časopise pro mládež, v Mladém světě, v 70. a90. letech 20. století. Záměrem je sledovat, jakým způsobem se vlivem určitých ideologií historicky formovala československá, respektive česká, vizuální kultura, abychom lépe porozuměli procesu změn způsobu vzniku významů, který se podílí na vývoji komunikace a symboličnosti v naší společnosti. Teoretický kontext práce je vystaven na základech vizuálních studií a jejich přístupu ke kultuře. Je inspirován především problematikou vizuální gramotnosti, kritickou analýzou vizuální kultury a výzkumem fotografických obrazů. Koncept ideologií, analyzovaných v pojmech společenského vědění, společnosti a diskurzu, je převzat z multidisciplinární teorie Teuna van Dijka. Zvoleným přístupem k problematice je kritická teorie vizuální kultury se zamě
Czech name
Vzorce vizuální reprezentace mládí na příkladu fotografií v časopise Mladý svět v 70. a 90. letech 20. století
Czech description
Obecnou problematikou příspěvku je mytologizace reality prostřednictvím fotografických obrazů. Konkrétně se práce zabývá konstrukcí "mýtu mládí" na příkladu fotografií v dříve československém a později českém časopise pro mládež, v Mladém světě, v 70. a90. letech 20. století. Záměrem je sledovat, jakým způsobem se vlivem určitých ideologií historicky formovala československá, respektive česká, vizuální kultura, abychom lépe porozuměli procesu změn způsobu vzniku významů, který se podílí na vývoji komunikace a symboličnosti v naší společnosti. Teoretický kontext práce je vystaven na základech vizuálních studií a jejich přístupu ke kultuře. Je inspirován především problematikou vizuální gramotnosti, kritickou analýzou vizuální kultury a výzkumem fotografických obrazů. Koncept ideologií, analyzovaných v pojmech společenského vědění, společnosti a diskurzu, je převzat z multidisciplinární teorie Teuna van Dijka. Zvoleným přístupem k problematice je kritická teorie vizuální kultury se zamě
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AJ - Literature, mass media, audio-visual activities
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Megatrendy a médiá 2013: Vrtieť psom: metafora v médiách: zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie
ISBN
978-80-8105-476-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
204
Pages from-to
154-167
Publisher name
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
Place of publication
Trnava
Event location
Smolenice
Event date
Mar 26, 2013
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—