All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Music journalism in the period of the Prague Spring

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F14%3A10283263" target="_blank" >RIV/00216208:11230/14:10283263 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Hudební publicistika v období Pražského jara

  • Original language description

    Příspěvek se věnuje medializaci československé populární hudby ve druhé polovině šedesátých let na příkladu reflexe základních atributů hudební publicistiky a profilace konkrétních titulů v rámci oficiální časopisecké produkce za použití heuristických metod a orálně-historického výzkumu. Na základě dosavadního poznání autora se potvrzují kauzální vazby mezi politickou a mediální agendou na jedné straně a uměleckými aspiracemi publika na straně druhé. V případě totalitních a kulturně hegemonních režimů se toto sepětí projevuje ještě intenzivněji a ukazuje na nezbytnost podrobit jej hlubšímu kritickému zkoumání. Hudební publicistika sledovaného období se stále zřetelněji vymezovala jako svébytná entita společenského života s potenciálem formovat veřejnémínění a zvláště v následující dekádě působit jako jedna z ojedinělých platforem pro sdílení kritického, tvůrčího a pluralitního myšlení v opozici k centrálně indoktrinovanému masovému vkusu.

  • Czech name

    Hudební publicistika v období Pražského jara

  • Czech description

    Příspěvek se věnuje medializaci československé populární hudby ve druhé polovině šedesátých let na příkladu reflexe základních atributů hudební publicistiky a profilace konkrétních titulů v rámci oficiální časopisecké produkce za použití heuristických metod a orálně-historického výzkumu. Na základě dosavadního poznání autora se potvrzují kauzální vazby mezi politickou a mediální agendou na jedné straně a uměleckými aspiracemi publika na straně druhé. V případě totalitních a kulturně hegemonních režimů se toto sepětí projevuje ještě intenzivněji a ukazuje na nezbytnost podrobit jej hlubšímu kritickému zkoumání. Hudební publicistika sledovaného období se stále zřetelněji vymezovala jako svébytná entita společenského života s potenciálem formovat veřejnémínění a zvláště v následující dekádě působit jako jedna z ojedinělých platforem pro sdílení kritického, tvůrčího a pluralitního myšlení v opozici k centrálně indoktrinovanému masovému vkusu.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AJ - Literature, mass media, audio-visual activities

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Demokratizačná funkcia médií: ideál a realita - Megatrendy a médiá 2014

  • ISBN

    978-80-8105-588-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    22

  • Pages from-to

    33-54

  • Publisher name

    Univerzita sv. Cyrila a Metoda, Fakulta masmediálnej komunikácie

  • Place of publication

    Trnava

  • Event location

    Smolenice

  • Event date

    Apr 15, 2014

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article