Music journalism in the period of the Prague Spring
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F14%3A10283263" target="_blank" >RIV/00216208:11230/14:10283263 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hudební publicistika v období Pražského jara
Original language description
Příspěvek se věnuje medializaci československé populární hudby ve druhé polovině šedesátých let na příkladu reflexe základních atributů hudební publicistiky a profilace konkrétních titulů v rámci oficiální časopisecké produkce za použití heuristických metod a orálně-historického výzkumu. Na základě dosavadního poznání autora se potvrzují kauzální vazby mezi politickou a mediální agendou na jedné straně a uměleckými aspiracemi publika na straně druhé. V případě totalitních a kulturně hegemonních režimů se toto sepětí projevuje ještě intenzivněji a ukazuje na nezbytnost podrobit jej hlubšímu kritickému zkoumání. Hudební publicistika sledovaného období se stále zřetelněji vymezovala jako svébytná entita společenského života s potenciálem formovat veřejnémínění a zvláště v následující dekádě působit jako jedna z ojedinělých platforem pro sdílení kritického, tvůrčího a pluralitního myšlení v opozici k centrálně indoktrinovanému masovému vkusu.
Czech name
Hudební publicistika v období Pražského jara
Czech description
Příspěvek se věnuje medializaci československé populární hudby ve druhé polovině šedesátých let na příkladu reflexe základních atributů hudební publicistiky a profilace konkrétních titulů v rámci oficiální časopisecké produkce za použití heuristických metod a orálně-historického výzkumu. Na základě dosavadního poznání autora se potvrzují kauzální vazby mezi politickou a mediální agendou na jedné straně a uměleckými aspiracemi publika na straně druhé. V případě totalitních a kulturně hegemonních režimů se toto sepětí projevuje ještě intenzivněji a ukazuje na nezbytnost podrobit jej hlubšímu kritickému zkoumání. Hudební publicistika sledovaného období se stále zřetelněji vymezovala jako svébytná entita společenského života s potenciálem formovat veřejnémínění a zvláště v následující dekádě působit jako jedna z ojedinělých platforem pro sdílení kritického, tvůrčího a pluralitního myšlení v opozici k centrálně indoktrinovanému masovému vkusu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AJ - Literature, mass media, audio-visual activities
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Demokratizačná funkcia médií: ideál a realita - Megatrendy a médiá 2014
ISBN
978-80-8105-588-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
22
Pages from-to
33-54
Publisher name
Univerzita sv. Cyrila a Metoda, Fakulta masmediálnej komunikácie
Place of publication
Trnava
Event location
Smolenice
Event date
Apr 15, 2014
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—