Social Media As a New Challenge for Political Participation Research
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F15%3A10294078" target="_blank" >RIV/00216208:11230/15:10294078 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://dx.doi.org/10.13060/00380288.2015.51.1.154" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.13060/00380288.2015.51.1.154</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.13060/00380288.2015.51.1.154" target="_blank" >10.13060/00380288.2015.51.1.154</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Sociální média jako nová výzva pro výzkum politické participace
Original language description
Článek usiluje o syntézu existujících teoretických a empirických prací na téma politické participace v sociálních médiích. Jedná se o téma, které je v posttransformačních zemích, jako je Česká republika, obzvlášť relevantní, ale stále velmi málo prozkoumané. Text vyzývá k dialogu mezi politologickým přístupem k výzkumu participace a perspektivou mediálních a komunikačních studií, která může studium participace v mnoha aspektech obohatit. Dochází k závěru, že dosavadní výzkum tématu nepřináší konsenzus vpřípadě možných pozitivních ani negativních dopadů, které sociální média mohou mít na míru politické participace jednotlivců. Důvodem mohou být mimo jiné nedostatečně propracovaná teoretická východiska ke studiu tématu - ta by přitom měla zahrnout jak specifické afordance (vlastnosti) sociálních médií, tak výsledné sociální dynamiky související s jejich užitím.
Czech name
Sociální média jako nová výzva pro výzkum politické participace
Czech description
Článek usiluje o syntézu existujících teoretických a empirických prací na téma politické participace v sociálních médiích. Jedná se o téma, které je v posttransformačních zemích, jako je Česká republika, obzvlášť relevantní, ale stále velmi málo prozkoumané. Text vyzývá k dialogu mezi politologickým přístupem k výzkumu participace a perspektivou mediálních a komunikačních studií, která může studium participace v mnoha aspektech obohatit. Dochází k závěru, že dosavadní výzkum tématu nepřináší konsenzus vpřípadě možných pozitivních ani negativních dopadů, které sociální média mohou mít na míru politické participace jednotlivců. Důvodem mohou být mimo jiné nedostatečně propracovaná teoretická východiska ke studiu tématu - ta by přitom měla zahrnout jak specifické afordance (vlastnosti) sociálních médií, tak výsledné sociální dynamiky související s jejich užitím.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AJ - Literature, mass media, audio-visual activities
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA14-05575S" target="_blank" >GA14-05575S: The role of social media in transformation of political communication and citizen participation in the Czech Republic</a><br>
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Sociologický časopis/Czech Sociological Review
ISSN
0038-0288
e-ISSN
—
Volume of the periodical
51
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
23
Pages from-to
65-87
UT code for WoS article
000351337300003
EID of the result in the Scopus database
2-s2.0-84937871514