Three generations of czech journalists in comparative perspective
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F15%3A10314342" target="_blank" >RIV/00216208:11230/15:10314342 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/00216224:14230/15:00087749
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Tři české novinářské generace v komparativní perspektivě
Original language description
Text porovnává vybrané charakteristiky tří generací žurnalistů, které aktuálně působí v českých médiích (pre-tranzitivní - narozeni před rokem 1970, tranzitivní - narozeni mezi léty 1970-1985 a post-tranzitivní - narozeni po roce 1989). Analýza naznačuje, že fenomén generačního efektu není v české novinářské komunitě tak silný, jak by se dalo předpokládat vzhledem k radikální sociálně politické proměně, kterou domácí média i žurnalisté prošli po listopadu 1989.
Czech name
Tři české novinářské generace v komparativní perspektivě
Czech description
Text porovnává vybrané charakteristiky tří generací žurnalistů, které aktuálně působí v českých médiích (pre-tranzitivní - narozeni před rokem 1970, tranzitivní - narozeni mezi léty 1970-1985 a post-tranzitivní - narozeni po roce 1989). Analýza naznačuje, že fenomén generačního efektu není v české novinářské komunitě tak silný, jak by se dalo předpokládat vzhledem k radikální sociálně politické proměně, kterou domácí média i žurnalisté prošli po listopadu 1989.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AJ - Literature, mass media, audio-visual activities
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA14-03028S" target="_blank" >GA14-03028S: Czech Journalists in Comparative Perspective: an Analysis of the Process of Professionalization, Professional Socialization, and Journalistic Career</a><br>
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Megatrendy a médiá 2015: Mediálna farma I. Transformácia mediálnej záhrady. Mediálne a marketingové hry oligarchov
ISBN
978-80-8105-721-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
47
Pages from-to
228-274
Publisher name
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
Place of publication
Trnava
Event location
Smolenice
Event date
Apr 14, 2015
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—