What do parties share on Facebook? An analysis of Czech political parties' posts before 2010 and 2013 elections
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F16%3A10326882" target="_blank" >RIV/00216208:11230/16:10326882 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=457255" target="_blank" >https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=457255</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Co strany sdílejí na Facebooku? Analýza příspěvků českých politických stran před volbami 2010 a 2013
Original language description
Cílem článku je popsat typ obsahu, který české poliické strany sdílely na Facebooku během volebních kampaní v letech 2010 a 2013 a zjistit, jaká témata ze svého programu tam prezentovaly. Prezentací své politiky by strany měly získat větší vliv při nastolování veřejné agendy. Dalším cílem bylo zjistit, jestli se strany na Facebooku zaměřovaly na stejná témata jako ve svých volebních programech. To by mělo naznačit, jestli strany na Facebooku cílily na specifické segmenty voličů. K analýze facebookových profilů a volebních programů byla použita obsahová analýza. Ta odhalila, že strany většinou přes Facebook informovaly o svých kampaních. V části příspěvků ale také seznamovaly uživatele se svým politickým programem. Politické strany se tak zřejmě pokoušely přes Facebook nastolit veřejnou agendu. Nejčastějšími tématy programových příspěvků byly ekonomika a sociální politika, což bylo zřejmě způsobené ekonomickou krizí a dominantní pozicí socioekonomického štěpení v české společnosti. Jedním z nejčastějších témat byla v roce 2013 také spravedlnost, což je nejspíše následek řady korupčních skandálů, které v té době ovlivňovaly společnost. Struktura témat ve volebních programech a na Facebooku byla rozdílná, ale zdá se, že strany na Facebooku cílí na své tradiční voličské skupiny a nikoli na specifické segmenty, které jsou tam zastoupené.
Czech name
Co strany sdílejí na Facebooku? Analýza příspěvků českých politických stran před volbami 2010 a 2013
Czech description
Cílem článku je popsat typ obsahu, který české poliické strany sdílely na Facebooku během volebních kampaní v letech 2010 a 2013 a zjistit, jaká témata ze svého programu tam prezentovaly. Prezentací své politiky by strany měly získat větší vliv při nastolování veřejné agendy. Dalším cílem bylo zjistit, jestli se strany na Facebooku zaměřovaly na stejná témata jako ve svých volebních programech. To by mělo naznačit, jestli strany na Facebooku cílily na specifické segmenty voličů. K analýze facebookových profilů a volebních programů byla použita obsahová analýza. Ta odhalila, že strany většinou přes Facebook informovaly o svých kampaních. V části příspěvků ale také seznamovaly uživatele se svým politickým programem. Politické strany se tak zřejmě pokoušely přes Facebook nastolit veřejnou agendu. Nejčastějšími tématy programových příspěvků byly ekonomika a sociální politika, což bylo zřejmě způsobené ekonomickou krizí a dominantní pozicí socioekonomického štěpení v české společnosti. Jedním z nejčastějších témat byla v roce 2013 také spravedlnost, což je nejspíše následek řady korupčních skandálů, které v té době ovlivňovaly společnost. Struktura témat ve volebních programech a na Facebooku byla rozdílná, ale zdá se, že strany na Facebooku cílí na své tradiční voličské skupiny a nikoli na specifické segmenty, které jsou tam zastoupené.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AD - Political sciences
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Politologická revue
ISSN
1211-0353
e-ISSN
—
Volume of the periodical
22
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
28
Pages from-to
69-96
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—