All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Role of Populism in the Electoral Marketing of the Movement ANO Before the Czech Parliamentary Election in 2013

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F16%3A10337714" target="_blank" >RIV/00216208:11230/16:10337714 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CEPSR.2016.4.319" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CEPSR.2016.4.319</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CEPSR.2016.4.319" target="_blank" >10.5817/CEPSR.2016.4.319</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Role populismu ve volebním marketingu hnutí ANO před parlamentními volbami v roce 2013

  • Original language description

    Text přináší analýzu praktického využití populismu ve volebním marketingu hnutí ANO před posledními českými parlamentními volbami v roce 2013. Hlavním cílem je propojit dva odlišné politologické koncepty a rozvést problematiku politického marketingu a populismu o nové pohledy a přístupy. První část studie popisuje teoretické přístupy k populismu a volebnímu marketingu, které jsou posléze aplikovány v případové studii reflektující roli populismu ve volebním marketingu hnutí ANO. V následující empirické části analyzujeme, jakým způsobem volební štáb ANO formuloval a realizoval svou volební strategii, využíval interní průzkumy trhu, rozdělil elektorát a označil klíčové voličské segmenty. V následující části se zaměřujeme na analýzu kritické rétoriky lídrů hnutí ANO vůči celému politickému establishmentu, vykazující některé charakteristické znaky populismu. Samotný výzkum populismu je založen na obsahové analýze oficiálních stranických dokumentů a polostrukturovaných rozhovorů s hlavními volebními stratégy. Provedenou analýzou potvrzujeme, že populismus byl součástí identity hnutí ANO a pomohl mu úspěšně mobilizovat segment nespokojených voličů. Vnímání populismu ve volební kampani ANO vychází z proto-marketingovému konceptu, který společně zformulovali Henneberg a Eghbalian v roce 2002. Díky využití catch-all strategie tzv. nediferencovaného přístupu k cílení na nespokojené voliče, spolu s absencí jasné dominantní ideologie v identitě hnutí, lze charakterizovat marketingovou pozici ANO z pohledu strategie "Taktického populisty" podle Hennebergovy stranické typologie. Na druhou stranu však zpochybňujeme správnost originálního označení kategorie "Taktický populista".

  • Czech name

    Role populismu ve volebním marketingu hnutí ANO před parlamentními volbami v roce 2013

  • Czech description

    Text přináší analýzu praktického využití populismu ve volebním marketingu hnutí ANO před posledními českými parlamentními volbami v roce 2013. Hlavním cílem je propojit dva odlišné politologické koncepty a rozvést problematiku politického marketingu a populismu o nové pohledy a přístupy. První část studie popisuje teoretické přístupy k populismu a volebnímu marketingu, které jsou posléze aplikovány v případové studii reflektující roli populismu ve volebním marketingu hnutí ANO. V následující empirické části analyzujeme, jakým způsobem volební štáb ANO formuloval a realizoval svou volební strategii, využíval interní průzkumy trhu, rozdělil elektorát a označil klíčové voličské segmenty. V následující části se zaměřujeme na analýzu kritické rétoriky lídrů hnutí ANO vůči celému politickému establishmentu, vykazující některé charakteristické znaky populismu. Samotný výzkum populismu je založen na obsahové analýze oficiálních stranických dokumentů a polostrukturovaných rozhovorů s hlavními volebními stratégy. Provedenou analýzou potvrzujeme, že populismus byl součástí identity hnutí ANO a pomohl mu úspěšně mobilizovat segment nespokojených voličů. Vnímání populismu ve volební kampani ANO vychází z proto-marketingovému konceptu, který společně zformulovali Henneberg a Eghbalian v roce 2002. Díky využití catch-all strategie tzv. nediferencovaného přístupu k cílení na nespokojené voliče, spolu s absencí jasné dominantní ideologie v identitě hnutí, lze charakterizovat marketingovou pozici ANO z pohledu strategie "Taktického populisty" podle Hennebergovy stranické typologie. Na druhou stranu však zpochybňujeme správnost originálního označení kategorie "Taktický populista".

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AD - Political sciences

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Central European Political Studies Review

  • ISSN

    1212-7817

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    18

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    35

  • Pages from-to

    319-353

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database