All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Third Wave of the Sociology of Education: An Approach for a Globalized and Particularized World

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F19%3A10396727" target="_blank" >RIV/00216208:11230/19:10396727 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=HEa4xFl-ht" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=HEa4xFl-ht</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Třetí vlna sociologie vzdělávání: Kritický přístup pro globalizovaný i partikularizovaný svět

  • Original language description

    Tato recenzní stať je věnovaná knize Thomase Popkewitze a jeho spolupracovníků: A Political Sociology of Educational Knowledge: Studies of Exclusions and Difference. Jejich práce je zasazena do současného vývoje sociologie vzdělávání v jejích epistemologických &quot;vlnách&quot;, do kontextu oborových debat v rámci sociologie, a přitom přihlíží k českému kontextu. Výklad je založen na myšlence tzv. třetí vlny sociologie vzdělávání, která zkoumá formování, legitimizaci a reprodukci vědění v oblasti vzdělávání. Mnoho badatelů se snaží rozumět podmínkám různým kontradikcím v současném vzdělávání a vyrovnat se při tom s problematizací kritických přístupů. Tato vlna se napojuje na soudobé sociologické i filosofické rozvíjení pragmatistických, postanalytických a poststrukturalistických přístupů v opozici k přístupům marxistickým, postmodernistickým a textualistickým, ačkoli jejich výzkumný záměr zůstává stále kritický. Historizující metoda, již Popkewitz a jeho spolupracovníci rozvíjejí, se v obecném smyslu snaží překlenout dichotomie teorie-praxe i idealismu-materialismu. Přes některá problematická místa v recenzované knize dostává sociologie vzdělávání šanci nezískávat za sociologií zpoždění.

  • Czech name

    Třetí vlna sociologie vzdělávání: Kritický přístup pro globalizovaný i partikularizovaný svět

  • Czech description

    Tato recenzní stať je věnovaná knize Thomase Popkewitze a jeho spolupracovníků: A Political Sociology of Educational Knowledge: Studies of Exclusions and Difference. Jejich práce je zasazena do současného vývoje sociologie vzdělávání v jejích epistemologických &quot;vlnách&quot;, do kontextu oborových debat v rámci sociologie, a přitom přihlíží k českému kontextu. Výklad je založen na myšlence tzv. třetí vlny sociologie vzdělávání, která zkoumá formování, legitimizaci a reprodukci vědění v oblasti vzdělávání. Mnoho badatelů se snaží rozumět podmínkám různým kontradikcím v současném vzdělávání a vyrovnat se při tom s problematizací kritických přístupů. Tato vlna se napojuje na soudobé sociologické i filosofické rozvíjení pragmatistických, postanalytických a poststrukturalistických přístupů v opozici k přístupům marxistickým, postmodernistickým a textualistickým, ačkoli jejich výzkumný záměr zůstává stále kritický. Historizující metoda, již Popkewitz a jeho spolupracovníci rozvíjejí, se v obecném smyslu snaží překlenout dichotomie teorie-praxe i idealismu-materialismu. Přes některá problematická místa v recenzované knize dostává sociologie vzdělávání šanci nezískávat za sociologií zpoždění.

Classification

  • Type

    J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50401 - Sociology

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Sociální studia

  • ISSN

    1214-813X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    16

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    20

  • Pages from-to

    165-184

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database

    2-s2.0-85072766254