All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Balance in broadcasting

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F22%3A10446174" target="_blank" >RIV/00216208:11230/22:10446174 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.bookport.cz/e-kniha/vyvazenost-ve-vysilani-953540/" target="_blank" >https://www.bookport.cz/e-kniha/vyvazenost-ve-vysilani-953540/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vyváženost ve vysílání

  • Original language description

    Analytická a regulační praxe rozhlasového a televizního vysílání v ČR dosud neměla k dispozici ustálený výklad požadavků objektivity a vyváženosti a nezohledňovala související klíčový požadavek, tedy aby &quot;...zejména nebyla v celku vysílaného programu jednostranně zvýhodňována žádná politická strana... a to s přihlédnutím k jejich reálnému postavení v politickém a společenském životě.&quot; (§ 31 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb.). Tento dlouhodobě neřešený stav generoval nejistotu na straně vysílatelů a nespokojenost na straně politických aktérů. Na straně veřejnosti důvěra v klasická média klesá, přestože jejich význam pro provoz veřejné sféry a racionální (celo)společenské debaty ve věku sociálních sítí stoupá. Předkládaná publikace má ambice tento neuspokojivý řešit - ať již detailním výkladem klíčových teoretických východisek, tak navazující metodikou pro provádění kvantitativní obsahové analýzy (zejm. předvolebního) vysílání, která zohledňuje i dosud opomíjené zákonné a normativní požadavky na toto vysílání kladená. Publikace je určená zejména klíčovým aktérům české vysílací a regulační praxe - zaměstnancům veřejnoprávních i soukromých vysílatelů, regulačním orgánům a analytickým pracovištím. Své uplatnění najde při profesní přípravě budoucích žurnalistů a mediálních analytiků, stejně jako v debatách veřejnosti a jejích politických zastupitelů. Publikace vznikla jako klíčový výstup grantového projektu Vyváženost v rozhlasovém a televizním vysílání společného řešitelského týmu Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy a společnosti Newton Media.

  • Czech name

    Vyváženost ve vysílání

  • Czech description

    Analytická a regulační praxe rozhlasového a televizního vysílání v ČR dosud neměla k dispozici ustálený výklad požadavků objektivity a vyváženosti a nezohledňovala související klíčový požadavek, tedy aby &quot;...zejména nebyla v celku vysílaného programu jednostranně zvýhodňována žádná politická strana... a to s přihlédnutím k jejich reálnému postavení v politickém a společenském životě.&quot; (§ 31 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb.). Tento dlouhodobě neřešený stav generoval nejistotu na straně vysílatelů a nespokojenost na straně politických aktérů. Na straně veřejnosti důvěra v klasická média klesá, přestože jejich význam pro provoz veřejné sféry a racionální (celo)společenské debaty ve věku sociálních sítí stoupá. Předkládaná publikace má ambice tento neuspokojivý řešit - ať již detailním výkladem klíčových teoretických východisek, tak navazující metodikou pro provádění kvantitativní obsahové analýzy (zejm. předvolebního) vysílání, která zohledňuje i dosud opomíjené zákonné a normativní požadavky na toto vysílání kladená. Publikace je určená zejména klíčovým aktérům české vysílací a regulační praxe - zaměstnancům veřejnoprávních i soukromých vysílatelů, regulačním orgánům a analytickým pracovištím. Své uplatnění najde při profesní přípravě budoucích žurnalistů a mediálních analytiků, stejně jako v debatách veřejnosti a jejích politických zastupitelů. Publikace vznikla jako klíčový výstup grantového projektu Vyváženost v rozhlasovém a televizním vysílání společného řešitelského týmu Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy a společnosti Newton Media.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50802 - Media and socio-cultural communication

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TL02000119" target="_blank" >TL02000119: Balance in radio and television broadcasting</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-271-3477-9

  • Number of pages

    112

  • Publisher name

    Grada Publishing, a.s.

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book