All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

V. M. Kramerius, a Bussinessman who dealt in patriotism

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F14%3A10272148" target="_blank" >RIV/00216208:11240/14:10272148 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    V. M. Kramerius, Obchodník s vlastenectvím

  • Original language description

    Příspěvek se věnuje osobnosti V. M. Krameria, ovšem zdráhá se na něj nahlížet jako na národního buditele či vlastence a soustředí se především na jeho publikační a vydavatelskou činnost. Kramerius ve svých novinách a knihách čile komunikuje se svými čtenáři a předkládá jim normativní rámec toho, jak se mají správně chovat a jaké tiskoviny číst. Pravidelnou komunikací s čtenáři a sdílením určitých informací tak produkuje na konci 18. století společenství, jež se stává platformou pro vznik etnických a národních identit. Nicméně tento článek poukazuje především na to, že Krameriův apel na čtenáře a četbu českých nevychází pouze z potřeby propagovat společné ideály české vlastenecké komunity. Krameriova publikační činnost představuje promyšlenou obchodní strategii a odráží se v ní jeho podnikatelský zájem.

  • Czech name

    V. M. Kramerius, Obchodník s vlastenectvím

  • Czech description

    Příspěvek se věnuje osobnosti V. M. Krameria, ovšem zdráhá se na něj nahlížet jako na národního buditele či vlastence a soustředí se především na jeho publikační a vydavatelskou činnost. Kramerius ve svých novinách a knihách čile komunikuje se svými čtenáři a předkládá jim normativní rámec toho, jak se mají správně chovat a jaké tiskoviny číst. Pravidelnou komunikací s čtenáři a sdílením určitých informací tak produkuje na konci 18. století společenství, jež se stává platformou pro vznik etnických a národních identit. Nicméně tento článek poukazuje především na to, že Krameriův apel na čtenáře a četbu českých nevychází pouze z potřeby propagovat společné ideály české vlastenecké komunity. Krameriova publikační činnost představuje promyšlenou obchodní strategii a odráží se v ní jeho podnikatelský zájem.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AB - History

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sborník z III. mezinárodní vědecké konference studentů doktorských studijních programů v oblasti společenských věd.

  • ISBN

    978-80-7478-645-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    141-148

  • Publisher name

    Univerzita Palackého

  • Place of publication

    Olomouc

  • Event location

    Olomouc

  • Event date

    Apr 29, 2014

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article