All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Sociocultural diversity of organizations in education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F18%3A10374399" target="_blank" >RIV/00216208:11240/18:10374399 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://doi.org/10.7441/soced.2018.06.01.02" target="_blank" >https://doi.org/10.7441/soced.2018.06.01.02</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/soced.2018.06.01.02" target="_blank" >10.7441/soced.2018.06.01.02</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Sociokulturní diverzita organizací ve vzdělávání

  • Original language description

    &quot;Jiné instituce, jiná pravidla, jiný vztah&quot; - tak by se dal shrnout často opakovaný motiv rozhovorů s pracovníky různých institucí - škol, OSPOD, NNO - vzhledem k jejich spolupráci během zavádění tzv. inkluzivního vzdělávání. Podobně jako v dalších zemích i v ČR probíhá v reakci na sociokulturní diverzitu ve společnosti rozvoj tzv. inkluzivního vzdělávání. Změna vzdělávací politiky přináší prostor pro redefinici rolí aktérů, kteří se angažují především v oblasti práce s dětmi se sociálním znevýhodněním, a otevírá nové pole pro spolupráci mezi nimi. Ve studii jsou analyzovány kultury organizací, vzájemné recepce skupin aktérů a vymezování jejich rolí a vzájemných očekávání vzhledem k jejich spolupráci. Data byla zpracována skrze analýzu aktérů a kvalitativní rozhovory s aktéry NNO, škol a OSPOD ve dvou českých městech. Z nasbíraných dat vyplynulo, že kultura organizací (Cook &amp; Yanow, 1993; Schein, 1990), má velký vliv na vztah s klienty i možnosti spolupráce s ostatními aktéry, nicméně je jen málo reflektována Cestou může být jasná komunikace hodnot i extenzivní normativní profesionalismus (Klaassen &amp; Maslovaty, 2010). Diskuze o rolích aktérů ve vzdělávání je tedy zároveň diskuzí o identitě, diverzitě a kultuře organizací.

  • Czech name

    Sociokulturní diverzita organizací ve vzdělávání

  • Czech description

    &quot;Jiné instituce, jiná pravidla, jiný vztah&quot; - tak by se dal shrnout často opakovaný motiv rozhovorů s pracovníky různých institucí - škol, OSPOD, NNO - vzhledem k jejich spolupráci během zavádění tzv. inkluzivního vzdělávání. Podobně jako v dalších zemích i v ČR probíhá v reakci na sociokulturní diverzitu ve společnosti rozvoj tzv. inkluzivního vzdělávání. Změna vzdělávací politiky přináší prostor pro redefinici rolí aktérů, kteří se angažují především v oblasti práce s dětmi se sociálním znevýhodněním, a otevírá nové pole pro spolupráci mezi nimi. Ve studii jsou analyzovány kultury organizací, vzájemné recepce skupin aktérů a vymezování jejich rolí a vzájemných očekávání vzhledem k jejich spolupráci. Data byla zpracována skrze analýzu aktérů a kvalitativní rozhovory s aktéry NNO, škol a OSPOD ve dvou českých městech. Z nasbíraných dat vyplynulo, že kultura organizací (Cook &amp; Yanow, 1993; Schein, 1990), má velký vliv na vztah s klienty i možnosti spolupráce s ostatními aktéry, nicméně je jen málo reflektována Cestou může být jasná komunikace hodnot i extenzivní normativní profesionalismus (Klaassen &amp; Maslovaty, 2010). Diskuze o rolích aktérů ve vzdělávání je tedy zároveň diskuzí o identitě, diverzitě a kultuře organizací.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Sociální pedagogika

  • ISSN

    1805-8825

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    6

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    19

  • Pages from-to

    28-46

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database