Anton Kern and Carlo Maratti
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11260%2F16%3A10337943" target="_blank" >RIV/00216208:11260/16:10337943 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Anton Kern a Carlo Maratti
Original language description
Autor této stati poukazuje na souvislost obrazu Antona Kerna P. Marie se sv. Václavem, Janem Nepomuckým, Antonínem Paduánským a Markétou z pražské Národní galerie s oltářním obrazem Carla Marattiho v kapli rodiny Spada v římském kostele Chiesa Nuova. Na obou je Madona adorována světci v kompozičním typu "sacra conversatione". Velmi podobné je uspořádání figur svatých na obou obrazech. Zda se být evidentní, že Anton Kern se nechal inspirovat touto oltářní kompozicí. Dosavadní bádání podtrhovalo závislost Antona Kerna na jeho benátském učiteli Giovannim Battistou Pittonim, který udajně také připravil figury pro tuto Kernovu kompozici, jak dokládají některé jeho kresby. Nově nazačená souvislost Kernova obrazu s prací Carla Marattiho připouští, že tento typ kompozice do Benátek a následně do Střední Evropy přinesl právě Anton Kern. On totiž Řím v roce 1740 navštívil, zatímco Pittoni podle dostupných dokumentů v Římě nikdy nebyl. Marattiho obraz z kaple Spada mohl pro Pittoniho zprostředkovat svými kresbami právě Anton Kern, protože Marattiho obraz není znám ani v grafické reprodukci. Pokud se Anton Kern inspiroval Marattiho obrazem v Římě, pak jeho výše zmíněný obraz je třeba nově datovat až po roce 1740, kdy se malíř vrátil do Drážďan.
Czech name
Anton Kern a Carlo Maratti
Czech description
Autor této stati poukazuje na souvislost obrazu Antona Kerna P. Marie se sv. Václavem, Janem Nepomuckým, Antonínem Paduánským a Markétou z pražské Národní galerie s oltářním obrazem Carla Marattiho v kapli rodiny Spada v římském kostele Chiesa Nuova. Na obou je Madona adorována světci v kompozičním typu "sacra conversatione". Velmi podobné je uspořádání figur svatých na obou obrazech. Zda se být evidentní, že Anton Kern se nechal inspirovat touto oltářní kompozicí. Dosavadní bádání podtrhovalo závislost Antona Kerna na jeho benátském učiteli Giovannim Battistou Pittonim, který udajně také připravil figury pro tuto Kernovu kompozici, jak dokládají některé jeho kresby. Nově nazačená souvislost Kernova obrazu s prací Carla Marattiho připouští, že tento typ kompozice do Benátek a následně do Střední Evropy přinesl právě Anton Kern. On totiž Řím v roce 1740 navštívil, zatímco Pittoni podle dostupných dokumentů v Římě nikdy nebyl. Marattiho obraz z kaple Spada mohl pro Pittoniho zprostředkovat svými kresbami právě Anton Kern, protože Marattiho obraz není znám ani v grafické reprodukci. Pokud se Anton Kern inspiroval Marattiho obrazem v Římě, pak jeho výše zmíněný obraz je třeba nově datovat až po roce 1740, kdy se malíř vrátil do Drážďan.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AL - Art, architecture, cultural heritage
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Czech and Slovak Journal of Humanities
ISSN
1805-3742
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2016
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
9
Pages from-to
96-104
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—