All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Philosophical, Pedagogical, Ethical and Psychosocial Aspects Pupils with Hearing Impairment

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11280%2F08%3A00108381" target="_blank" >RIV/00216208:11280/08:00108381 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Philosophical, Pedagogical, Ethical and Psychosocial Aspects Pupils with Hearing Impairment

  • Original language description

    The philosophy of impairment or the philosophy of physicality (bodying) of an impaired person has to be integrated into the social awareness. It is the only way for it to, as a feedback, influence the philosophy of the mainstream society approach to minorities of impaired people, and thus also to the hearing impaired. Without understanding the philosophy of each and every man as well as philosophy of each and every impaired person it is impossible to reach a socially acceptable consensus, which would beactively prezent, developed and applied in the philosophical awareness of the society.

  • Czech name

    Filozofické, pedagogické, etické a psychologické aspekty žáků se sluchovým postižením

  • Czech description

    Filosofie postižení nebo filosofie tělesnění člověka se sluchovým postižením je nezbytné integrovat do společenského vědomí. Jenom tak může zpětnovazebně ovlivňovat filosofii přístupu majoritní společnosti kminoritám lidí spostižením, tedy i klidem se sluchovým postižením. Bez pochopení filozofie každého člověka a také filozofie každého člověka spostižením nelze dospět ke společensky přijatelnému konsensu jež by byl aktivně přítomen, rozvíjen a aplikován ve filozofickém vědomí společnosti.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AA - Philosophy and religion

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Environmental Difficulties in Schoolchildren with Speech Disorders

  • ISBN

    978-83-7587-074-9

  • Number of pages of the result

    28

  • Pages from-to

  • Number of pages of the book

    150

  • Publisher name

    Impuls

  • Place of publication

    Krakow

  • UT code for WoS chapter