Philosophical, Pedagogical, Ethical and Psychosocial Aspects Pupils with Hearing Impairment
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11280%2F08%3A00108381" target="_blank" >RIV/00216208:11280/08:00108381 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Philosophical, Pedagogical, Ethical and Psychosocial Aspects Pupils with Hearing Impairment
Original language description
The philosophy of impairment or the philosophy of physicality (bodying) of an impaired person has to be integrated into the social awareness. It is the only way for it to, as a feedback, influence the philosophy of the mainstream society approach to minorities of impaired people, and thus also to the hearing impaired. Without understanding the philosophy of each and every man as well as philosophy of each and every impaired person it is impossible to reach a socially acceptable consensus, which would beactively prezent, developed and applied in the philosophical awareness of the society.
Czech name
Filozofické, pedagogické, etické a psychologické aspekty žáků se sluchovým postižením
Czech description
Filosofie postižení nebo filosofie tělesnění člověka se sluchovým postižením je nezbytné integrovat do společenského vědomí. Jenom tak může zpětnovazebně ovlivňovat filosofii přístupu majoritní společnosti kminoritám lidí spostižením, tedy i klidem se sluchovým postižením. Bez pochopení filozofie každého člověka a také filozofie každého člověka spostižením nelze dospět ke společensky přijatelnému konsensu jež by byl aktivně přítomen, rozvíjen a aplikován ve filozofickém vědomí společnosti.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AA - Philosophy and religion
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Environmental Difficulties in Schoolchildren with Speech Disorders
ISBN
978-83-7587-074-9
Number of pages of the result
28
Pages from-to
—
Number of pages of the book
150
Publisher name
Impuls
Place of publication
Krakow
UT code for WoS chapter
—