Dyslexia in Preschool Age
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11280%2F08%3A00108393" target="_blank" >RIV/00216208:11280/08:00108393 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Dyslexie v předškolním věku
Original language description
Kniha je určena pro učitelky mateřských škol a rodiče dětí vpředškolním věku. Seznamuje sobtížemi, které provázejí specifické poruchy učení i svlastními projevy poruch. Vúvodu jsou prezentovány kazuistiky úspěšných jedinců, následují teoretická východiska a jsou prezentovány základní pojmy (dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie). Významnou částí práce je orientační diagnostika, kterou mohou provádět rodiče učitelky MŠ. Na základě diagnostiky jsou doporučeny postupy při práci sdětmi,které jsou ohroženy poruchami učení. Uvedeny jsou poznatky a výzkumy zahraniční. Další část práce tvoří kapitoly věnované často diskutovaným otázkám současnosti : zda je vhodné učit dítě vpředškolním věku cizí jazyk, zda je vhodné popř. nutné učit ho číst. Závěrečné kapitoly jsou věnovány tématům, které se SPU souvisejí : dyskalkulie, dyspraxie, ADHD/ADD a leváctví.
Czech name
Dyslexie v předškolním věku
Czech description
Kniha je určena pro učitelky mateřských škol a rodiče dětí vpředškolním věku. Seznamuje sobtížemi, které provázejí specifické poruchy učení i svlastními projevy poruch. Vúvodu jsou prezentovány kazuistiky úspěšných jedinců, následují teoretická východiska a jsou prezentovány základní pojmy (dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie). Významnou částí práce je orientační diagnostika, kterou mohou provádět rodiče učitelky MŠ. Na základě diagnostiky jsou doporučeny postupy při práci sdětmi,které jsou ohroženy poruchami učení. Uvedeny jsou poznatky a výzkumy zahraniční. Další část práce tvoří kapitoly věnované často diskutovaným otázkám současnosti : zda je vhodné učit dítě vpředškolním věku cizí jazyk, zda je vhodné popř. nutné učit ho číst. Závěrečné kapitoly jsou věnovány tématům, které se SPU souvisejí : dyskalkulie, dyspraxie, ADHD/ADD a leváctví.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7367-321-5
Number of pages
197
Publisher name
Portál
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—