All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Dyslexia in Preschool Age

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11280%2F08%3A00108393" target="_blank" >RIV/00216208:11280/08:00108393 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Dyslexie v předškolním věku

  • Original language description

    Kniha je určena pro učitelky mateřských škol a rodiče dětí vpředškolním věku. Seznamuje sobtížemi, které provázejí specifické poruchy učení i svlastními projevy poruch. Vúvodu jsou prezentovány kazuistiky úspěšných jedinců, následují teoretická východiska a jsou prezentovány základní pojmy (dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie). Významnou částí práce je orientační diagnostika, kterou mohou provádět rodiče učitelky MŠ. Na základě diagnostiky jsou doporučeny postupy při práci sdětmi,které jsou ohroženy poruchami učení. Uvedeny jsou poznatky a výzkumy zahraniční. Další část práce tvoří kapitoly věnované často diskutovaným otázkám současnosti : zda je vhodné učit dítě vpředškolním věku cizí jazyk, zda je vhodné popř. nutné učit ho číst. Závěrečné kapitoly jsou věnovány tématům, které se SPU souvisejí : dyskalkulie, dyspraxie, ADHD/ADD a leváctví.

  • Czech name

    Dyslexie v předškolním věku

  • Czech description

    Kniha je určena pro učitelky mateřských škol a rodiče dětí vpředškolním věku. Seznamuje sobtížemi, které provázejí specifické poruchy učení i svlastními projevy poruch. Vúvodu jsou prezentovány kazuistiky úspěšných jedinců, následují teoretická východiska a jsou prezentovány základní pojmy (dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie). Významnou částí práce je orientační diagnostika, kterou mohou provádět rodiče učitelky MŠ. Na základě diagnostiky jsou doporučeny postupy při práci sdětmi,které jsou ohroženy poruchami učení. Uvedeny jsou poznatky a výzkumy zahraniční. Další část práce tvoří kapitoly věnované často diskutovaným otázkám současnosti : zda je vhodné učit dítě vpředškolním věku cizí jazyk, zda je vhodné popř. nutné učit ho číst. Závěrečné kapitoly jsou věnovány tématům, které se SPU souvisejí : dyskalkulie, dyspraxie, ADHD/ADD a leváctví.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7367-321-5

  • Number of pages

    197

  • Publisher name

    Portál

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book