All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The French State, Religion and School

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11280%2F19%3A10401761" target="_blank" >RIV/00216208:11280/19:10401761 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://htf.cuni.cz/HTF-540-version1-thr_3_19_final.pdf" target="_blank" >https://htf.cuni.cz/HTF-540-version1-thr_3_19_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    FRANCOUZSKÝ STÁT, NÁBOŽENSTVÍ A ŠKOLA

  • Original language description

    Francie je demokratický, sociální a sekulární stát, kde jsou kostely přísně odděleny od státu od roku 1905. Není tam žádné státní náboženství. V současné době nemá Francie žádné oficiální statistiky, které by porovnala počty jednotlivých církví, neboť veřejné instituce nemají dovoleno shromažďovat informace o této povaze. Existují však různé průzkumy, které se provádějí na reprezentativním vzorku respondentů. Mnohé studie naznačují, že významným rysem vývoje francouzské společnosti ve 20. století je ztráta vlivu náboženství. Od druhé světové války se počet věřících neustále snižuje. Historie laicity ve Francii začala francouzskou revolucí a je složitá a plná polemik. Sociální procesy, které se vztahují k sekularismu, měly i nadále svůj odraz ve vzdělání. Pro dnešní školy je obzvlášť důležitý zákon z roku 1959. Prostřednictvím smluv se státem, ve kterém souhlasí s tím, že přijmou všechny děti bez rozlišování, a aby respektovaly školní osnovy veřejných škol, umožnilo soukromým školám získat záruku veřejného financování a zároveň uznat jejich &quot;vlastní specifičnost&quot;.

  • Czech name

    FRANCOUZSKÝ STÁT, NÁBOŽENSTVÍ A ŠKOLA

  • Czech description

    Francie je demokratický, sociální a sekulární stát, kde jsou kostely přísně odděleny od státu od roku 1905. Není tam žádné státní náboženství. V současné době nemá Francie žádné oficiální statistiky, které by porovnala počty jednotlivých církví, neboť veřejné instituce nemají dovoleno shromažďovat informace o této povaze. Existují však různé průzkumy, které se provádějí na reprezentativním vzorku respondentů. Mnohé studie naznačují, že významným rysem vývoje francouzské společnosti ve 20. století je ztráta vlivu náboženství. Od druhé světové války se počet věřících neustále snižuje. Historie laicity ve Francii začala francouzskou revolucí a je složitá a plná polemik. Sociální procesy, které se vztahují k sekularismu, měly i nadále svůj odraz ve vzdělání. Pro dnešní školy je obzvlášť důležitý zákon z roku 1959. Prostřednictvím smluv se státem, ve kterém souhlasí s tím, že přijmou všechny děti bez rozlišování, a aby respektovaly školní osnovy veřejných škol, umožnilo soukromým školám získat záruku veřejného financování a zároveň uznat jejich &quot;vlastní specifičnost&quot;.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Theologická revue

  • ISSN

    1211-7617

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    90

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    18

  • Pages from-to

    239-256

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database