The French State, Religion and School
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11280%2F19%3A10401761" target="_blank" >RIV/00216208:11280/19:10401761 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://htf.cuni.cz/HTF-540-version1-thr_3_19_final.pdf" target="_blank" >https://htf.cuni.cz/HTF-540-version1-thr_3_19_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
FRANCOUZSKÝ STÁT, NÁBOŽENSTVÍ A ŠKOLA
Original language description
Francie je demokratický, sociální a sekulární stát, kde jsou kostely přísně odděleny od státu od roku 1905. Není tam žádné státní náboženství. V současné době nemá Francie žádné oficiální statistiky, které by porovnala počty jednotlivých církví, neboť veřejné instituce nemají dovoleno shromažďovat informace o této povaze. Existují však různé průzkumy, které se provádějí na reprezentativním vzorku respondentů. Mnohé studie naznačují, že významným rysem vývoje francouzské společnosti ve 20. století je ztráta vlivu náboženství. Od druhé světové války se počet věřících neustále snižuje. Historie laicity ve Francii začala francouzskou revolucí a je složitá a plná polemik. Sociální procesy, které se vztahují k sekularismu, měly i nadále svůj odraz ve vzdělání. Pro dnešní školy je obzvlášť důležitý zákon z roku 1959. Prostřednictvím smluv se státem, ve kterém souhlasí s tím, že přijmou všechny děti bez rozlišování, a aby respektovaly školní osnovy veřejných škol, umožnilo soukromým školám získat záruku veřejného financování a zároveň uznat jejich "vlastní specifičnost".
Czech name
FRANCOUZSKÝ STÁT, NÁBOŽENSTVÍ A ŠKOLA
Czech description
Francie je demokratický, sociální a sekulární stát, kde jsou kostely přísně odděleny od státu od roku 1905. Není tam žádné státní náboženství. V současné době nemá Francie žádné oficiální statistiky, které by porovnala počty jednotlivých církví, neboť veřejné instituce nemají dovoleno shromažďovat informace o této povaze. Existují však různé průzkumy, které se provádějí na reprezentativním vzorku respondentů. Mnohé studie naznačují, že významným rysem vývoje francouzské společnosti ve 20. století je ztráta vlivu náboženství. Od druhé světové války se počet věřících neustále snižuje. Historie laicity ve Francii začala francouzskou revolucí a je složitá a plná polemik. Sociální procesy, které se vztahují k sekularismu, měly i nadále svůj odraz ve vzdělání. Pro dnešní školy je obzvlášť důležitý zákon z roku 1959. Prostřednictvím smluv se státem, ve kterém souhlasí s tím, že přijmou všechny děti bez rozlišování, a aby respektovaly školní osnovy veřejných škol, umožnilo soukromým školám získat záruku veřejného financování a zároveň uznat jejich "vlastní specifičnost".
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Theologická revue
ISSN
1211-7617
e-ISSN
—
Volume of the periodical
90
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
18
Pages from-to
239-256
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—