All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Development of entrance to the tertiary education in the Czech Republic according to the demographic development

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F09%3A10001186" target="_blank" >RIV/00216208:11310/09:10001186 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vývoj přístupu k terciárnímu vzdělávání v České republice v závislosti na demografickém vývoji

  • Original language description

    Článek se zabývá vývojem přístupu k terciárnímu vzdělávání a jeho dokončování v České republice. Je analyzován demografický vývoj po roce 1989 a jeho možné důsledky pro vývoj terciárního vzdělávání. Přístup ke vzdělávání je hodnocen z pohledu teorie systémů terciárního vzdělávání Martina Trowa. Pro analýzu vstupu na terciární úroveň je použito ukazatele čisté míry vstupu. Vývoj produkce terciárních vzdělávacích institucí je pak analyzován pomocí čisté míry graduace. Je doloženo, že český terciární systém prošel po roce 1989 bouřlivým rozvojem, který gradoval po roce 1999, kdy vstoupil v platnost nový zákon o vysokých školách. Podle Trowa nelze zachovat systém, který přísluší elitnímu vzdělávání pro rozvoj masového vzdělávání, a to stejné platí i pro přechod mezi vzděláváním masovým a univerzálním.

  • Czech name

    Vývoj přístupu k terciárnímu vzdělávání v České republice v závislosti na demografickém vývoji

  • Czech description

    Článek se zabývá vývojem přístupu k terciárnímu vzdělávání a jeho dokončování v České republice. Je analyzován demografický vývoj po roce 1989 a jeho možné důsledky pro vývoj terciárního vzdělávání. Přístup ke vzdělávání je hodnocen z pohledu teorie systémů terciárního vzdělávání Martina Trowa. Pro analýzu vstupu na terciární úroveň je použito ukazatele čisté míry vstupu. Vývoj produkce terciárních vzdělávacích institucí je pak analyzován pomocí čisté míry graduace. Je doloženo, že český terciární systém prošel po roce 1989 bouřlivým rozvojem, který gradoval po roce 1999, kdy vstoupil v platnost nový zákon o vysokých školách. Podle Trowa nelze zachovat systém, který přísluší elitnímu vzdělávání pro rozvoj masového vzdělávání, a to stejné platí i pro přechod mezi vzděláváním masovým a univerzálním.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AO - Sociology, demography

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Reprodukce lidského kapitálu (vzájemné vazby a souvislosti)

  • ISBN

    978-80-245-1577-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Oeconomica

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha, VŠE

  • Event date

    Dec 14, 2009

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article