EVALUATION OF COMPETITIVENESS OF RAIL TRANSPORT ON EXAMPLE OF CONNECTION BETWEEN REGIONAL CENTERS IN CZECHIA
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F10%3A10081849" target="_blank" >RIV/00216208:11310/10:10081849 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hodnocení konkurenceschopnosti železniční dopravy na příkladu spojení krajských měst v česku
Original language description
Příspěvek je zaměřen na hodnocení významu železniční osobní dopravy v dopravních kontaktech mezi krajskými městy Česka. Jednotlivé relace jsou posuzovány k roku 2007 na základě vztahu mezi nabídkou a poptávkou po železniční přepravě. Vyhodnocení nabídkyje založeno na počtech železničních spojení v rámci pracovního dne. Reálnou poptávku reprezentují data o počtu prodaných jízdních dokladů pocházející z akciové společnosti České dráhy. Teoretická velikost interakcí je získána aplikací gravitačního modelu. Na základě výsledného hodnocení ukazatelů nabídky a poptávky po železniční dopravě mezi krajskými městy s jejich teoretickou interakcí jsou popsány relace, kde je poptávka ve výrazné míře pod, resp. nad úrovní reálné nabídky spojení a teoretické vazby,která je založena na významu středisek a jejich časové dostupnosti při využití železniční dopravy. V závěru jsou s použitím získaných výsledků nastíněny možnosti rozvoje železniční infrastruktury ve vybraných relacích ve vztahu k dopravn
Czech name
Hodnocení konkurenceschopnosti železniční dopravy na příkladu spojení krajských měst v česku
Czech description
Příspěvek je zaměřen na hodnocení významu železniční osobní dopravy v dopravních kontaktech mezi krajskými městy Česka. Jednotlivé relace jsou posuzovány k roku 2007 na základě vztahu mezi nabídkou a poptávkou po železniční přepravě. Vyhodnocení nabídkyje založeno na počtech železničních spojení v rámci pracovního dne. Reálnou poptávku reprezentují data o počtu prodaných jízdních dokladů pocházející z akciové společnosti České dráhy. Teoretická velikost interakcí je získána aplikací gravitačního modelu. Na základě výsledného hodnocení ukazatelů nabídky a poptávky po železniční dopravě mezi krajskými městy s jejich teoretickou interakcí jsou popsány relace, kde je poptávka ve výrazné míře pod, resp. nad úrovní reálné nabídky spojení a teoretické vazby,která je založena na významu středisek a jejich časové dostupnosti při využití železniční dopravy. V závěru jsou s použitím získaných výsledků nastíněny možnosti rozvoje železniční infrastruktury ve vybraných relacích ve vztahu k dopravn
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
DE - Earth magnetism, geodesy, geography
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/KJB301110801" target="_blank" >KJB301110801: Public and individual commutation transport usage in Czechia and its geographical conditionality</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Národohospodářský obzor (National Economic Horizons.)
ISSN
1213-2446
e-ISSN
—
Volume of the periodical
10
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
16
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—