All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Education Of Chemistry With Stereoscopic Movies

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F11%3A10106347" target="_blank" >RIV/00216208:11310/11:10106347 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://everest.natur.cuni.cz/konference/2011/prispevek/brizdala_prispevek.pdf" target="_blank" >http://everest.natur.cuni.cz/konference/2011/prispevek/brizdala_prispevek.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Výuka chemie s využitím stereoskopických videosnímků

  • Original language description

    Stereoskopie je metoda prostorového zobrazení objektů založená na skládání dvou obrazů (statických či dynamických) pořízených pod jiným úhlem pohledu na snímaný objekt. Lidé pozorující tyto snímky je poté vnímají jako prostorové, a tak v nich vzniká iluze, že jsou účastníky sledovaného děje. Jelikož je tato technologie na vzestupu, je pravděpodobné, že najde i ve výuce svoji perspektivu. V rámci příspěvku jsou prezentovány některé pořízené stereoskopické snímky zaměřené na chemii a výsledky jejich zhodnocení více než 80ti žáky ZŠ a SŠ. Stereoskopické videosnímky byly většinou žáky hodnoceny kladně, a to jak z hlediska vytvořeného 3D efektu, tak i z hlediska zajímavosti snímku a prezentovaných faktů. Byla také provedena evaluace získaných poznatků formou kontrolního testu, kdy byly porovnávány s praktickou výukou chemie a bylo zjištěno, že jsou vhodnou alternativní metodou výuky.

  • Czech name

    Výuka chemie s využitím stereoskopických videosnímků

  • Czech description

    Stereoskopie je metoda prostorového zobrazení objektů založená na skládání dvou obrazů (statických či dynamických) pořízených pod jiným úhlem pohledu na snímaný objekt. Lidé pozorující tyto snímky je poté vnímají jako prostorové, a tak v nich vzniká iluze, že jsou účastníky sledovaného děje. Jelikož je tato technologie na vzestupu, je pravděpodobné, že najde i ve výuce svoji perspektivu. V rámci příspěvku jsou prezentovány některé pořízené stereoskopické snímky zaměřené na chemii a výsledky jejich zhodnocení více než 80ti žáky ZŠ a SŠ. Stereoskopické videosnímky byly většinou žáky hodnoceny kladně, a to jak z hlediska vytvořeného 3D efektu, tak i z hlediska zajímavosti snímku a prezentovaných faktů. Byla také provedena evaluace získaných poznatků formou kontrolního testu, kdy byly porovnávány s praktickou výukou chemie a bylo zjištěno, že jsou vhodnou alternativní metodou výuky.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Alternativní metody výuky 2011 (Sborník příspěvků 9. ročníku konference)

  • ISBN

    978-80-7435-104-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    1-8

  • Publisher name

    Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové

  • Place of publication

    Hradec Králové

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Apr 28, 2011

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article