Education Of Chemistry With Stereoscopic Movies
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F11%3A10106347" target="_blank" >RIV/00216208:11310/11:10106347 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://everest.natur.cuni.cz/konference/2011/prispevek/brizdala_prispevek.pdf" target="_blank" >http://everest.natur.cuni.cz/konference/2011/prispevek/brizdala_prispevek.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výuka chemie s využitím stereoskopických videosnímků
Original language description
Stereoskopie je metoda prostorového zobrazení objektů založená na skládání dvou obrazů (statických či dynamických) pořízených pod jiným úhlem pohledu na snímaný objekt. Lidé pozorující tyto snímky je poté vnímají jako prostorové, a tak v nich vzniká iluze, že jsou účastníky sledovaného děje. Jelikož je tato technologie na vzestupu, je pravděpodobné, že najde i ve výuce svoji perspektivu. V rámci příspěvku jsou prezentovány některé pořízené stereoskopické snímky zaměřené na chemii a výsledky jejich zhodnocení více než 80ti žáky ZŠ a SŠ. Stereoskopické videosnímky byly většinou žáky hodnoceny kladně, a to jak z hlediska vytvořeného 3D efektu, tak i z hlediska zajímavosti snímku a prezentovaných faktů. Byla také provedena evaluace získaných poznatků formou kontrolního testu, kdy byly porovnávány s praktickou výukou chemie a bylo zjištěno, že jsou vhodnou alternativní metodou výuky.
Czech name
Výuka chemie s využitím stereoskopických videosnímků
Czech description
Stereoskopie je metoda prostorového zobrazení objektů založená na skládání dvou obrazů (statických či dynamických) pořízených pod jiným úhlem pohledu na snímaný objekt. Lidé pozorující tyto snímky je poté vnímají jako prostorové, a tak v nich vzniká iluze, že jsou účastníky sledovaného děje. Jelikož je tato technologie na vzestupu, je pravděpodobné, že najde i ve výuce svoji perspektivu. V rámci příspěvku jsou prezentovány některé pořízené stereoskopické snímky zaměřené na chemii a výsledky jejich zhodnocení více než 80ti žáky ZŠ a SŠ. Stereoskopické videosnímky byly většinou žáky hodnoceny kladně, a to jak z hlediska vytvořeného 3D efektu, tak i z hlediska zajímavosti snímku a prezentovaných faktů. Byla také provedena evaluace získaných poznatků formou kontrolního testu, kdy byly porovnávány s praktickou výukou chemie a bylo zjištěno, že jsou vhodnou alternativní metodou výuky.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Alternativní metody výuky 2011 (Sborník příspěvků 9. ročníku konference)
ISBN
978-80-7435-104-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
1-8
Publisher name
Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové
Place of publication
Hradec Králové
Event location
Praha
Event date
Apr 28, 2011
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—