All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Why Aristotle does not mention Anaximander of Miletus in the Metaphysics A?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F11%3A10118597" target="_blank" >RIV/00216208:11310/11:10118597 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Proč Aristotelés neuvádí Anaximandra z Mílétu v I. knize Metafyziky?

  • Original language description

    V I. knize Metafyziky Aristotelés překvapivě neuvádí Anaximandra z Milétu. Studie ukazuje, že Aristotelés uvádí jmenovitě Anaximandra zejména v souvislosti s Anaxagorou a Empedoklem na základě otázky vzniku. Aristotelés a Theofrastos mohli pokládat Anaximandrův princip za podobný Anaxagorově směsi, neboť směs může být popisována zároveň jako jedno i mnohé. Můžeme tedy předpokládat, že Anaximandros není uveden proto, že Anaxagorás byl pokládán za typického představitele způsobu vzniku jako oddělování protikladů. Jiným důvodem může být neurčitost Anaximandrova principu. Nicméně, existuje možnost, že Anaximandrův princip je v I. knize Metafyziky míněn v podobě středního prvku.

  • Czech name

    Proč Aristotelés neuvádí Anaximandra z Mílétu v I. knize Metafyziky?

  • Czech description

    V I. knize Metafyziky Aristotelés překvapivě neuvádí Anaximandra z Milétu. Studie ukazuje, že Aristotelés uvádí jmenovitě Anaximandra zejména v souvislosti s Anaxagorou a Empedoklem na základě otázky vzniku. Aristotelés a Theofrastos mohli pokládat Anaximandrův princip za podobný Anaxagorově směsi, neboť směs může být popisována zároveň jako jedno i mnohé. Můžeme tedy předpokládat, že Anaximandros není uveden proto, že Anaxagorás byl pokládán za typického představitele způsobu vzniku jako oddělování protikladů. Jiným důvodem může být neurčitost Anaximandrova principu. Nicméně, existuje možnost, že Anaximandrův princip je v I. knize Metafyziky míněn v podobě středního prvku.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AA - Philosophy and religion

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA401%2F07%2F0516" target="_blank" >GA401/07/0516: Early Greek Philosophy and Natural Science</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Acta Filozofické fakulty Západočeské univerzity v Plzni

  • ISSN

    1802-0364

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    neuveden

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    15

  • Pages from-to

    119-133

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database