All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Symbolic Shape of a Region and Regional Instruction: The Frýdlant Region

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10156018" target="_blank" >RIV/00216208:11310/13:10156018 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Symbolický tvar regionu a regionální výchova: příklad Frýdlantska

  • Original language description

    Článek se zabývá tematikou regionu v geografickém vzdělávání, resp. možnosti využití symboliky území v regionální výchově, se zřetelem na uvedení konkrétního příkladu využití symboliky vybraného území v regionální výchově. V první části příspěvku se diskutují klíčové pojmy i jejich význam v geografickém vzdělávání (region, regionální vědomí, regionální identita). Následující část specifikuje je ve vztahu k symbolickému tvaru regionu a možnostem jeho využití ve výuce. Konkrétním postupům, jak pracovat sregionálními symboly, je věnována závěrečná část. Na příkladu Frýdlantska se uvádějí návrhy možného využití, možnosti práce s regionálními symboly v hodinách zeměpisu. Doplněno je i stručné zhodnocení přínosu k regionálnímu vzdělávání.

  • Czech name

    Symbolický tvar regionu a regionální výchova: příklad Frýdlantska

  • Czech description

    Článek se zabývá tematikou regionu v geografickém vzdělávání, resp. možnosti využití symboliky území v regionální výchově, se zřetelem na uvedení konkrétního příkladu využití symboliky vybraného území v regionální výchově. V první části příspěvku se diskutují klíčové pojmy i jejich význam v geografickém vzdělávání (region, regionální vědomí, regionální identita). Následující část specifikuje je ve vztahu k symbolickému tvaru regionu a možnostem jeho využití ve výuce. Konkrétním postupům, jak pracovat sregionálními symboly, je věnována závěrečná část. Na příkladu Frýdlantska se uvádějí návrhy možného využití, možnosti práce s regionálními symboly v hodinách zeměpisu. Doplněno je i stručné zhodnocení přínosu k regionálnímu vzdělávání.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GAP404%2F12%2F1112" target="_blank" >GAP404/12/1112: Formation of spatial identities in areas with intensively changed landscape: the case of North-Western Bohemia</a><br>

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Geografické rozhledy

  • ISSN

    1210-3004

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    23

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    3

  • Pages from-to

    16-18

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database