The Symbolic Shape of a Region and Regional Instruction: The Frýdlant Region
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10156018" target="_blank" >RIV/00216208:11310/13:10156018 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Symbolický tvar regionu a regionální výchova: příklad Frýdlantska
Original language description
Článek se zabývá tematikou regionu v geografickém vzdělávání, resp. možnosti využití symboliky území v regionální výchově, se zřetelem na uvedení konkrétního příkladu využití symboliky vybraného území v regionální výchově. V první části příspěvku se diskutují klíčové pojmy i jejich význam v geografickém vzdělávání (region, regionální vědomí, regionální identita). Následující část specifikuje je ve vztahu k symbolickému tvaru regionu a možnostem jeho využití ve výuce. Konkrétním postupům, jak pracovat sregionálními symboly, je věnována závěrečná část. Na příkladu Frýdlantska se uvádějí návrhy možného využití, možnosti práce s regionálními symboly v hodinách zeměpisu. Doplněno je i stručné zhodnocení přínosu k regionálnímu vzdělávání.
Czech name
Symbolický tvar regionu a regionální výchova: příklad Frýdlantska
Czech description
Článek se zabývá tematikou regionu v geografickém vzdělávání, resp. možnosti využití symboliky území v regionální výchově, se zřetelem na uvedení konkrétního příkladu využití symboliky vybraného území v regionální výchově. V první části příspěvku se diskutují klíčové pojmy i jejich význam v geografickém vzdělávání (region, regionální vědomí, regionální identita). Následující část specifikuje je ve vztahu k symbolickému tvaru regionu a možnostem jeho využití ve výuce. Konkrétním postupům, jak pracovat sregionálními symboly, je věnována závěrečná část. Na příkladu Frýdlantska se uvádějí návrhy možného využití, možnosti práce s regionálními symboly v hodinách zeměpisu. Doplněno je i stručné zhodnocení přínosu k regionálnímu vzdělávání.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GAP404%2F12%2F1112" target="_blank" >GAP404/12/1112: Formation of spatial identities in areas with intensively changed landscape: the case of North-Western Bohemia</a><br>
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Geografické rozhledy
ISSN
1210-3004
e-ISSN
—
Volume of the periodical
23
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
3
Pages from-to
16-18
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—