Distribution of different biological disciplines in secondary school biological practicals in Czech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10174184" target="_blank" >RIV/00216208:11310/13:10174184 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zastoupení různých disciplín biologie v praktických cvičeních na gymnáziích v ČR
Original language description
Během posledních let a desetiletí klesá zájem žáků o přírodovědné předměty nejen v Evropě, ale i v České republice (EU, 2004, White Wolf Consulting, 2009, MŠMT, 2011). Protože je naše budoucnost nerozlučně spjata s techologiemi a odborníky na techniku ipřírodní vědy, je čím dál tím aktuálnější problém, jak tento trend zvrátit. Je tedy potřebné ukázat mladým lidem zajímavost i potřebnost přírodovědného vzdělání a zlepšit tak jejich postoj k přírodovědným předmětům. Zároveň by základní přírodovědné vzdělání mělo být poskytnuto všem žákům, ne jen budoucím vědcům (Vohra, 2000, Rorchard et al., 2007). Mnohé výzkumy poukazují na nezastupitelnou roli praktických cvičení ve výuce přírodních věd, ať už se vyučují v podobě "science", nebo jako jednotlivé vědnídisciplíny. Různé studie ukazují, že praktická cvičení napomáhají pochopení obsahu výuky a zároveň signifikantně zlepšují postoj žáků k danému předmětu (např. Stohr-Hunt, 1996, Thompson et Soyibo, 2002, Hofstein et Lunetta,2003, Holsterma
Czech name
Zastoupení různých disciplín biologie v praktických cvičeních na gymnáziích v ČR
Czech description
Během posledních let a desetiletí klesá zájem žáků o přírodovědné předměty nejen v Evropě, ale i v České republice (EU, 2004, White Wolf Consulting, 2009, MŠMT, 2011). Protože je naše budoucnost nerozlučně spjata s techologiemi a odborníky na techniku ipřírodní vědy, je čím dál tím aktuálnější problém, jak tento trend zvrátit. Je tedy potřebné ukázat mladým lidem zajímavost i potřebnost přírodovědného vzdělání a zlepšit tak jejich postoj k přírodovědným předmětům. Zároveň by základní přírodovědné vzdělání mělo být poskytnuto všem žákům, ne jen budoucím vědcům (Vohra, 2000, Rorchard et al., 2007). Mnohé výzkumy poukazují na nezastupitelnou roli praktických cvičení ve výuce přírodních věd, ať už se vyučují v podobě "science", nebo jako jednotlivé vědnídisciplíny. Různé studie ukazují, že praktická cvičení napomáhají pochopení obsahu výuky a zároveň signifikantně zlepšují postoj žáků k danému předmětu (např. Stohr-Hunt, 1996, Thompson et Soyibo, 2002, Hofstein et Lunetta,2003, Holsterma
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů