All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Distribution of different biological disciplines in secondary school biological practicals in Czech Republic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10174184" target="_blank" >RIV/00216208:11310/13:10174184 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Zastoupení různých disciplín biologie v praktických cvičeních na gymnáziích v ČR

  • Original language description

    Během posledních let a desetiletí klesá zájem žáků o přírodovědné předměty nejen v Evropě, ale i v České republice (EU, 2004, White Wolf Consulting, 2009, MŠMT, 2011). Protože je naše budoucnost nerozlučně spjata s techologiemi a odborníky na techniku ipřírodní vědy, je čím dál tím aktuálnější problém, jak tento trend zvrátit. Je tedy potřebné ukázat mladým lidem zajímavost i potřebnost přírodovědného vzdělání a zlepšit tak jejich postoj k přírodovědným předmětům. Zároveň by základní přírodovědné vzdělání mělo být poskytnuto všem žákům, ne jen budoucím vědcům (Vohra, 2000, Rorchard et al., 2007). Mnohé výzkumy poukazují na nezastupitelnou roli praktických cvičení ve výuce přírodních věd, ať už se vyučují v podobě "science", nebo jako jednotlivé vědnídisciplíny. Různé studie ukazují, že praktická cvičení napomáhají pochopení obsahu výuky a zároveň signifikantně zlepšují postoj žáků k danému předmětu (např. Stohr-Hunt, 1996, Thompson et Soyibo, 2002, Hofstein et Lunetta,2003, Holsterma

  • Czech name

    Zastoupení různých disciplín biologie v praktických cvičeních na gymnáziích v ČR

  • Czech description

    Během posledních let a desetiletí klesá zájem žáků o přírodovědné předměty nejen v Evropě, ale i v České republice (EU, 2004, White Wolf Consulting, 2009, MŠMT, 2011). Protože je naše budoucnost nerozlučně spjata s techologiemi a odborníky na techniku ipřírodní vědy, je čím dál tím aktuálnější problém, jak tento trend zvrátit. Je tedy potřebné ukázat mladým lidem zajímavost i potřebnost přírodovědného vzdělání a zlepšit tak jejich postoj k přírodovědným předmětům. Zároveň by základní přírodovědné vzdělání mělo být poskytnuto všem žákům, ne jen budoucím vědcům (Vohra, 2000, Rorchard et al., 2007). Mnohé výzkumy poukazují na nezastupitelnou roli praktických cvičení ve výuce přírodních věd, ať už se vyučují v podobě "science", nebo jako jednotlivé vědnídisciplíny. Různé studie ukazují, že praktická cvičení napomáhají pochopení obsahu výuky a zároveň signifikantně zlepšují postoj žáků k danému předmětu (např. Stohr-Hunt, 1996, Thompson et Soyibo, 2002, Hofstein et Lunetta,2003, Holsterma

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů