All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Geography of brewery: development of spatial distribution of Czech beer market after 1989

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F16%3A10320981" target="_blank" >RIV/00216208:11310/16:10320981 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://geography.cz/sbornik/wp-content/uploads/downloads/2016/10/gcgs032016_hasman.pdf" target="_blank" >http://geography.cz/sbornik/wp-content/uploads/downloads/2016/10/gcgs032016_hasman.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Geografie pivovarnictví: vývoj prostorového rozdělení českého pivního trhu po roce 1989

  • Original language description

    Mezi klasická témata ekonomické geografie patří studium rozmístění průmyslových podniků v prostoru a jejich boj o trh. Zatímco data o lokalizaci závodů jsou poměrně snadno dostupná a jejich empirické studium tudíž časté, naše znalosti o tom, kde přesně tyto podniky prodávají své výrobky, značně zaostávají. Článek se snaží zaplnit tuto mezeru v poznání studiem prostorové působnosti 54 českých pivovarů. Východiskem je Bennisonova typologie strategií maloobchodních řetězců využívaná především ke studiu rozvoje maloobchodní sítě, která je přizpůsobena otázce distribuce piv do restaurací a na základě zjištěných dat dále upravena. Analýza ukázala, že byla nejčastěji volena strategie nákazy, nicméně nejúspěšnější byly podniky volící strategie hierarchie a segmentace. Oproti tomu strategie vyhýbání se byla nejtypičtější pro pivovary, jimž se v porevolučním období příliš nedařilo.

  • Czech name

    Geografie pivovarnictví: vývoj prostorového rozdělení českého pivního trhu po roce 1989

  • Czech description

    Mezi klasická témata ekonomické geografie patří studium rozmístění průmyslových podniků v prostoru a jejich boj o trh. Zatímco data o lokalizaci závodů jsou poměrně snadno dostupná a jejich empirické studium tudíž časté, naše znalosti o tom, kde přesně tyto podniky prodávají své výrobky, značně zaostávají. Článek se snaží zaplnit tuto mezeru v poznání studiem prostorové působnosti 54 českých pivovarů. Východiskem je Bennisonova typologie strategií maloobchodních řetězců využívaná především ke studiu rozvoje maloobchodní sítě, která je přizpůsobena otázce distribuce piv do restaurací a na základě zjištěných dat dále upravena. Analýza ukázala, že byla nejčastěji volena strategie nákazy, nicméně nejúspěšnější byly podniky volící strategie hierarchie a segmentace. Oproti tomu strategie vyhýbání se byla nejtypičtější pro pivovary, jimž se v porevolučním období příliš nedařilo.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    DE - Earth magnetism, geodesy, geography

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GBP410%2F12%2FG113" target="_blank" >GBP410/12/G113: Historical Geography Research Centre</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Geografie: Sborník České geografické společnosti

  • ISSN

    1212-0014

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    121

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    26

  • Pages from-to

    437-462

  • UT code for WoS article

    000385337100005

  • EID of the result in the Scopus database