Geography of brewery: development of spatial distribution of Czech beer market after 1989
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F16%3A10320981" target="_blank" >RIV/00216208:11310/16:10320981 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://geography.cz/sbornik/wp-content/uploads/downloads/2016/10/gcgs032016_hasman.pdf" target="_blank" >http://geography.cz/sbornik/wp-content/uploads/downloads/2016/10/gcgs032016_hasman.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Geografie pivovarnictví: vývoj prostorového rozdělení českého pivního trhu po roce 1989
Original language description
Mezi klasická témata ekonomické geografie patří studium rozmístění průmyslových podniků v prostoru a jejich boj o trh. Zatímco data o lokalizaci závodů jsou poměrně snadno dostupná a jejich empirické studium tudíž časté, naše znalosti o tom, kde přesně tyto podniky prodávají své výrobky, značně zaostávají. Článek se snaží zaplnit tuto mezeru v poznání studiem prostorové působnosti 54 českých pivovarů. Východiskem je Bennisonova typologie strategií maloobchodních řetězců využívaná především ke studiu rozvoje maloobchodní sítě, která je přizpůsobena otázce distribuce piv do restaurací a na základě zjištěných dat dále upravena. Analýza ukázala, že byla nejčastěji volena strategie nákazy, nicméně nejúspěšnější byly podniky volící strategie hierarchie a segmentace. Oproti tomu strategie vyhýbání se byla nejtypičtější pro pivovary, jimž se v porevolučním období příliš nedařilo.
Czech name
Geografie pivovarnictví: vývoj prostorového rozdělení českého pivního trhu po roce 1989
Czech description
Mezi klasická témata ekonomické geografie patří studium rozmístění průmyslových podniků v prostoru a jejich boj o trh. Zatímco data o lokalizaci závodů jsou poměrně snadno dostupná a jejich empirické studium tudíž časté, naše znalosti o tom, kde přesně tyto podniky prodávají své výrobky, značně zaostávají. Článek se snaží zaplnit tuto mezeru v poznání studiem prostorové působnosti 54 českých pivovarů. Východiskem je Bennisonova typologie strategií maloobchodních řetězců využívaná především ke studiu rozvoje maloobchodní sítě, která je přizpůsobena otázce distribuce piv do restaurací a na základě zjištěných dat dále upravena. Analýza ukázala, že byla nejčastěji volena strategie nákazy, nicméně nejúspěšnější byly podniky volící strategie hierarchie a segmentace. Oproti tomu strategie vyhýbání se byla nejtypičtější pro pivovary, jimž se v porevolučním období příliš nedařilo.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
DE - Earth magnetism, geodesy, geography
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GBP410%2F12%2FG113" target="_blank" >GBP410/12/G113: Historical Geography Research Centre</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Geografie: Sborník České geografické společnosti
ISSN
1212-0014
e-ISSN
—
Volume of the periodical
121
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
26
Pages from-to
437-462
UT code for WoS article
000385337100005
EID of the result in the Scopus database
—