All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Zoo as a theme park: the commercialization of Prague Zoo

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F18%3A10381637" target="_blank" >RIV/00216208:11310/18:10381637 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://kcr.vspj.cz/uvod/konference/aktualni-problemy-cestovniho-ruchu-2018" target="_blank" >https://kcr.vspj.cz/uvod/konference/aktualni-problemy-cestovniho-ruchu-2018</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Zoo jako zábavní park aneb komercializace prostoru Zoo Praha

  • Original language description

    Zoologické zahrady jsou významnou součástí současného průmyslu volného času a cestovního ruchu. Historicky se zoo měnily z čistě zábavních institucí na zařízení zaměřená na edukaci a ochranu zvířat. Současné trendy v jejich rozvoji poukazují ale do značné míry na opětovně rostoucí význam zoo jako zábavních zařízení. Strategie, vzhled, metody prezentace zvířat i marketing současných zoo se tak výrazně podobají postupům aplikovaným v zábavních parcích. Příspěvek srovnává historický vývoj, současný vzhled a funkce moderních zoologických zahrad a zábavních parků a na příkladu Zoo Praha upozorňuje na významné podobnosti i odlišnosti konceptu (post)moderní zoo s konceptem zábavního parku.

  • Czech name

    Zoo jako zábavní park aneb komercializace prostoru Zoo Praha

  • Czech description

    Zoologické zahrady jsou významnou součástí současného průmyslu volného času a cestovního ruchu. Historicky se zoo měnily z čistě zábavních institucí na zařízení zaměřená na edukaci a ochranu zvířat. Současné trendy v jejich rozvoji poukazují ale do značné míry na opětovně rostoucí význam zoo jako zábavních zařízení. Strategie, vzhled, metody prezentace zvířat i marketing současných zoo se tak výrazně podobají postupům aplikovaným v zábavních parcích. Příspěvek srovnává historický vývoj, současný vzhled a funkce moderních zoologických zahrad a zábavních parků a na příkladu Zoo Praha upozorňuje na významné podobnosti i odlišnosti konceptu (post)moderní zoo s konceptem zábavního parku.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50701 - Cultural and economic geography

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Aktuální problémy cestovního ruchu „AUTENTICITA V KONTEXTU CESTOVNÍHO RUCHU“ Recenzovaný sborník z mezinárodní konference

  • ISBN

    978-80-88064-36-7

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    248-259

  • Publisher name

    Vysoká škola polytechnická Jihlava

  • Place of publication

    Jihlava

  • Event location

    Jihlava

  • Event date

    Feb 28, 2018

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article