Educational Framework of the Topic of Human Origin and Development in Science Subjects in the Czech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F20%3A10399278" target="_blank" >RIV/00216208:11310/20:10399278 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=RKc2v2zNxl" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=RKc2v2zNxl</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výukový rámec tématu vznik a vývoj člověka v přírodovědných předmětech v České republice
Original language description
Tento článek se zabývá rámcem, ve kterém probíhá výuka tématu evoluce člověka v České republice. Výzkum byl realizován metodou papírového dotazníkového šetření a zúčastnilo se ho 217 učitelů biologie. Výsledky naznačují nespokojenost učitelů se zpracováním tématu v dostupných učebnicích. Při výuce tématu používají učitelé jako doplňující zdroj informací nejčastěji internet a dále také svoje zápisky z vysokoškolských studií. Osobní náboženská víra ovlivňuje přístup učitelů k tématu zanedbatelně; rozdíl v postojích a znalostech mezi učiteli bez vyznání a věřícím byl zaznamenán pouze v jediné charakteristice - v postoji k tvrzení, zda si přírodovědecké a teologicko-náboženské vysvětlení vzniku člověka protiřečí; učitelé bez vyznání, na rozdíl od učitelů věřících (zejména těch s konfesí), s tímto postojem častěji souhlasili.
Czech name
Výukový rámec tématu vznik a vývoj člověka v přírodovědných předmětech v České republice
Czech description
Tento článek se zabývá rámcem, ve kterém probíhá výuka tématu evoluce člověka v České republice. Výzkum byl realizován metodou papírového dotazníkového šetření a zúčastnilo se ho 217 učitelů biologie. Výsledky naznačují nespokojenost učitelů se zpracováním tématu v dostupných učebnicích. Při výuce tématu používají učitelé jako doplňující zdroj informací nejčastěji internet a dále také svoje zápisky z vysokoškolských studií. Osobní náboženská víra ovlivňuje přístup učitelů k tématu zanedbatelně; rozdíl v postojích a znalostech mezi učiteli bez vyznání a věřícím byl zaznamenán pouze v jediné charakteristice - v postoji k tvrzení, zda si přírodovědecké a teologicko-náboženské vysvětlení vzniku člověka protiřečí; učitelé bez vyznání, na rozdíl od učitelů věřících (zejména těch s konfesí), s tímto postojem častěji souhlasili.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Acta rerum naturalium didactica
ISSN
1804-8366
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2020
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
11
Pages from-to
1-11
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—