All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Students` attitudes to science - results of PISA 2006 research

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F09%3A00206275" target="_blank" >RIV/00216208:11320/09:00206275 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Postoje žáků k přírodním vědám - výsledky výzkumu PISA 2006

  • Original language description

    Přestože fyzika i další přírodní vědy hrají důležitou roli v rozvoji moderní civilizace, v posledních letech je zaznamenáván pokles produkce lidských zdrojů v oblasti přírodních věd a technologií. Mezinárodní výzkum PISA, který se v roce 2006 zabýval zejména přírodovědnou gramotností, se zaměřil také na zjišťování postojů patnáctiletých žáků k přírodním vědám. Informace o postojích žáků se získávaly jednak v rámci dotazníkového šetření, některé z otázek pak byly přímo součástí přírodovědných úloh. Postoje se zjišťovaly ve čtyřech oblastech: podpora vědeckého zkoumání, důvěra ve vlastní schopnosti v přírodních vědách, zájem o přírodní vědy a odpovědnost vůči zdrojům a životnímu prostředí. V článku jsou shrnuty nejdůležitější výsledky a uvedeny ukázky otázek z jednotlivých zkoumaných oblastí spolu s konkrétními výsledky žáků z České republiky, Slovenska, Finska, Japonska a celkovým průměrem pro země OECD.

  • Czech name

    Postoje žáků k přírodním vědám - výsledky výzkumu PISA 2006

  • Czech description

    Přestože fyzika i další přírodní vědy hrají důležitou roli v rozvoji moderní civilizace, v posledních letech je zaznamenáván pokles produkce lidských zdrojů v oblasti přírodních věd a technologií. Mezinárodní výzkum PISA, který se v roce 2006 zabýval zejména přírodovědnou gramotností, se zaměřil také na zjišťování postojů patnáctiletých žáků k přírodním vědám. Informace o postojích žáků se získávaly jednak v rámci dotazníkového šetření, některé z otázek pak byly přímo součástí přírodovědných úloh. Postoje se zjišťovaly ve čtyřech oblastech: podpora vědeckého zkoumání, důvěra ve vlastní schopnosti v přírodních vědách, zájem o přírodní vědy a odpovědnost vůči zdrojům a životnímu prostředí. V článku jsou shrnuty nejdůležitější výsledky a uvedeny ukázky otázek z jednotlivých zkoumaných oblastí spolu s konkrétními výsledky žáků z České republiky, Slovenska, Finska, Japonska a celkovým průměrem pro země OECD.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/2E06020" target="_blank" >2E06020: Physics education for general development of human resources at the level of junior and senior secondary school</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    59

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    16

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database