All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

How can Physics contribute to students´ key competences development

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F09%3A00207219" target="_blank" >RIV/00216208:11320/09:00207219 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Jak může fyzika přispívat k rozvíjení kompetencí žáků

  • Original language description

    V návaznosti na klíčové kompetence uvedené ve schváleném Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia ČR byl ve výzkumném projektu NPVII- 'Fyzikální vzdělávání pro všestrannou přípravu a rozvoj lidských zdrojů na úrovni základních a středních škol' také řešen úkol, jak může výuka fyziky konkrétně přispívat k rozvíjení kompetencí žáků na gymnáziu. Do podmínek výuky fyziky byly rozepsány dílčí činnosti žáků a učitelů fyziky tak, jak by se mohly projevovat nebo trénovat u jednotlivých částí každé klíčové kompetence. Přitom se předpokládala návaznost na kompetence, kterých by měli žáci dosáhnout na konci základního vzdělávání. Snahou také bylo představit si za klíčovými kompetencemi a jejich částmi konkrétní činnost, která se může v předmětu fyzika realizovat.

  • Czech name

    Jak může fyzika přispívat k rozvíjení kompetencí žáků

  • Czech description

    V návaznosti na klíčové kompetence uvedené ve schváleném Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia ČR byl ve výzkumném projektu NPVII- 'Fyzikální vzdělávání pro všestrannou přípravu a rozvoj lidských zdrojů na úrovni základních a středních škol' také řešen úkol, jak může výuka fyziky konkrétně přispívat k rozvíjení kompetencí žáků na gymnáziu. Do podmínek výuky fyziky byly rozepsány dílčí činnosti žáků a učitelů fyziky tak, jak by se mohly projevovat nebo trénovat u jednotlivých částí každé klíčové kompetence. Přitom se předpokládala návaznost na kompetence, kterých by měli žáci dosáhnout na konci základního vzdělávání. Snahou také bylo představit si za klíčovými kompetencemi a jejich částmi konkrétní činnost, která se může v předmětu fyzika realizovat.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/2E06020" target="_blank" >2E06020: Physics education for general development of human resources at the level of junior and senior secondary school</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sborník abstraktů z XVI. mezinárodní konference DYDFYZ

  • ISBN

    978-80-8094-496-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Univerzita Konštantina Filozofa

  • Place of publication

    Nitra

  • Event location

    Nitra

  • Event date

    Jan 1, 2009

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article