How can Physics contribute to students´ key competences development
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F09%3A00207219" target="_blank" >RIV/00216208:11320/09:00207219 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Jak může fyzika přispívat k rozvíjení kompetencí žáků
Original language description
V návaznosti na klíčové kompetence uvedené ve schváleném Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia ČR byl ve výzkumném projektu NPVII- 'Fyzikální vzdělávání pro všestrannou přípravu a rozvoj lidských zdrojů na úrovni základních a středních škol' také řešen úkol, jak může výuka fyziky konkrétně přispívat k rozvíjení kompetencí žáků na gymnáziu. Do podmínek výuky fyziky byly rozepsány dílčí činnosti žáků a učitelů fyziky tak, jak by se mohly projevovat nebo trénovat u jednotlivých částí každé klíčové kompetence. Přitom se předpokládala návaznost na kompetence, kterých by měli žáci dosáhnout na konci základního vzdělávání. Snahou také bylo představit si za klíčovými kompetencemi a jejich částmi konkrétní činnost, která se může v předmětu fyzika realizovat.
Czech name
Jak může fyzika přispívat k rozvíjení kompetencí žáků
Czech description
V návaznosti na klíčové kompetence uvedené ve schváleném Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia ČR byl ve výzkumném projektu NPVII- 'Fyzikální vzdělávání pro všestrannou přípravu a rozvoj lidských zdrojů na úrovni základních a středních škol' také řešen úkol, jak může výuka fyziky konkrétně přispívat k rozvíjení kompetencí žáků na gymnáziu. Do podmínek výuky fyziky byly rozepsány dílčí činnosti žáků a učitelů fyziky tak, jak by se mohly projevovat nebo trénovat u jednotlivých částí každé klíčové kompetence. Přitom se předpokládala návaznost na kompetence, kterých by měli žáci dosáhnout na konci základního vzdělávání. Snahou také bylo představit si za klíčovými kompetencemi a jejich částmi konkrétní činnost, která se může v předmětu fyzika realizovat.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/2E06020" target="_blank" >2E06020: Physics education for general development of human resources at the level of junior and senior secondary school</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník abstraktů z XVI. mezinárodní konference DYDFYZ
ISBN
978-80-8094-496-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
—
Publisher name
Univerzita Konštantina Filozofa
Place of publication
Nitra
Event location
Nitra
Event date
Jan 1, 2009
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—