The Path to Building of System for Evaluation of Quality of Schools and Educational Programs
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F11%3A10107459" target="_blank" >RIV/00216208:11320/11:10107459 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Cesta k vybudování systému evaluace kvality škol a vzdělávacích programů
Original language description
Školství v České republice prochází víceméně po celou svou existenci průběžnými reformami. Existují měření, v nichž aktuální studenti i absolventi mnohdy nedosahují výsledků srovnatelných s výsledky studentů a absolventů před deseti patnácti lety. Je tedy na místě se ptát, které z reforem byly přínosem a které spíše nikoliv. K tomu potřebujeme data o studiu i o dalším počínání absolventů. Podobně se můžeme ptát, co mělo jaký vliv na úspěch u státních maturit, respektive jak se výsledky u státních maturit promítnou do kariér nynějších maturantů. I v tomto případě je třeba sbírat a vyhodnocovat data. Problém omezení přístupu k informacím o maturitách je zřejmý prakticky celé odborné veřejnosti a ta by mohla s pomocí informatiky vyvinout nátlak na změnu legislativy, a tím zlepšit kvalitu a využití i jiných citlivých dat, např. zdravotních, a tím zachránit tisíce životů. To nezmiňujeme publikaci informací o výsledcích budoucích zkoušek po páté a deváté třídě. Ukazuje se, že problémem nemus
Czech name
Cesta k vybudování systému evaluace kvality škol a vzdělávacích programů
Czech description
Školství v České republice prochází víceméně po celou svou existenci průběžnými reformami. Existují měření, v nichž aktuální studenti i absolventi mnohdy nedosahují výsledků srovnatelných s výsledky studentů a absolventů před deseti patnácti lety. Je tedy na místě se ptát, které z reforem byly přínosem a které spíše nikoliv. K tomu potřebujeme data o studiu i o dalším počínání absolventů. Podobně se můžeme ptát, co mělo jaký vliv na úspěch u státních maturit, respektive jak se výsledky u státních maturit promítnou do kariér nynějších maturantů. I v tomto případě je třeba sbírat a vyhodnocovat data. Problém omezení přístupu k informacím o maturitách je zřejmý prakticky celé odborné veřejnosti a ta by mohla s pomocí informatiky vyvinout nátlak na změnu legislativy, a tím zlepšit kvalitu a využití i jiných citlivých dat, např. zdravotních, a tím zachránit tisíce životů. To nezmiňujeme publikaci informací o výsledcích budoucích zkoušek po páté a deváté třídě. Ukazuje se, že problémem nemus
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AE - Management, administration and clerical work
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA201%2F09%2F0983" target="_blank" >GA201/09/0983: Agile systems and service-oriented software</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů