All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Path to Building of System for Evaluation of Quality of Schools and Educational Programs

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F11%3A10107459" target="_blank" >RIV/00216208:11320/11:10107459 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Cesta k vybudování systému evaluace kvality škol a vzdělávacích programů

  • Original language description

    Školství v České republice prochází víceméně po celou svou existenci průběžnými reformami. Existují měření, v nichž aktuální studenti i absolventi mnohdy nedosahují výsledků srovnatelných s výsledky studentů a absolventů před deseti patnácti lety. Je tedy na místě se ptát, které z reforem byly přínosem a které spíše nikoliv. K tomu potřebujeme data o studiu i o dalším počínání absolventů. Podobně se můžeme ptát, co mělo jaký vliv na úspěch u státních maturit, respektive jak se výsledky u státních maturit promítnou do kariér nynějších maturantů. I v tomto případě je třeba sbírat a vyhodnocovat data. Problém omezení přístupu k informacím o maturitách je zřejmý prakticky celé odborné veřejnosti a ta by mohla s pomocí informatiky vyvinout nátlak na změnu legislativy, a tím zlepšit kvalitu a využití i jiných citlivých dat, např. zdravotních, a tím zachránit tisíce životů. To nezmiňujeme publikaci informací o výsledcích budoucích zkoušek po páté a deváté třídě. Ukazuje se, že problémem nemus

  • Czech name

    Cesta k vybudování systému evaluace kvality škol a vzdělávacích programů

  • Czech description

    Školství v České republice prochází víceméně po celou svou existenci průběžnými reformami. Existují měření, v nichž aktuální studenti i absolventi mnohdy nedosahují výsledků srovnatelných s výsledky studentů a absolventů před deseti patnácti lety. Je tedy na místě se ptát, které z reforem byly přínosem a které spíše nikoliv. K tomu potřebujeme data o studiu i o dalším počínání absolventů. Podobně se můžeme ptát, co mělo jaký vliv na úspěch u státních maturit, respektive jak se výsledky u státních maturit promítnou do kariér nynějších maturantů. I v tomto případě je třeba sbírat a vyhodnocovat data. Problém omezení přístupu k informacím o maturitách je zřejmý prakticky celé odborné veřejnosti a ta by mohla s pomocí informatiky vyvinout nátlak na změnu legislativy, a tím zlepšit kvalitu a využití i jiných citlivých dat, např. zdravotních, a tím zachránit tisíce životů. To nezmiňujeme publikaci informací o výsledcích budoucích zkoušek po páté a deváté třídě. Ukazuje se, že problémem nemus

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AE - Management, administration and clerical work

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA201%2F09%2F0983" target="_blank" >GA201/09/0983: Agile systems and service-oriented software</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů