The tool for assessment of quality of physics education and its usage in longitudinal research
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F13%3A10192485" target="_blank" >RIV/00216208:11320/13:10192485 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Nástroj ke zjišťování kvality výuky fyziky a jeho použití v longitudinálním výzkumu
Original language description
V letech 2003 až 2006 byl vytvořen nástroj ke zjišťování kvality výuky fyziky. Zahrnuje 26 parametrů kvality výuky fyziky, ke kterým byl vytvořen ratingový systém. Standardizace byla provedena mimo jiné na základě výzkumu výuky v 75 vyučovacích hodináchfyziky u 10 učitelů ve školním roce 2004/5. Nástroj se stal v posledních letech inspirací ke konstrukci dalších výzkumných nástrojů, např. ke zkoumání kvality výuky cizích jazyků. Cílem současného výzkumu je zjistit možnosti existujícího nástroje k provádění longitudinálních výzkumů kvality výuky fyziky. Nástroj byl proto použit k posouzení kvality výuky 3 učitelů (celkem přes 20 vyučovacích hodin), jejichž výuka byla posuzována již před 8 lety. Na základě aktuálních výsledků, jejich komparace s dřívějšími výsledky a reflexe učitelů byla zjištěna relevantní data ohledně použití nástroje v rámci longitudinálních šetření. Nástroj se ukazuje jako použitelný s tím, že je třeba zvážit různou reliabilitu jednotlivých parametrů (ohodnocena v r
Czech name
Nástroj ke zjišťování kvality výuky fyziky a jeho použití v longitudinálním výzkumu
Czech description
V letech 2003 až 2006 byl vytvořen nástroj ke zjišťování kvality výuky fyziky. Zahrnuje 26 parametrů kvality výuky fyziky, ke kterým byl vytvořen ratingový systém. Standardizace byla provedena mimo jiné na základě výzkumu výuky v 75 vyučovacích hodináchfyziky u 10 učitelů ve školním roce 2004/5. Nástroj se stal v posledních letech inspirací ke konstrukci dalších výzkumných nástrojů, např. ke zkoumání kvality výuky cizích jazyků. Cílem současného výzkumu je zjistit možnosti existujícího nástroje k provádění longitudinálních výzkumů kvality výuky fyziky. Nástroj byl proto použit k posouzení kvality výuky 3 učitelů (celkem přes 20 vyučovacích hodin), jejichž výuka byla posuzována již před 8 lety. Na základě aktuálních výsledků, jejich komparace s dřívějšími výsledky a reflexe učitelů byla zjištěna relevantní data ohledně použití nástroje v rámci longitudinálních šetření. Nástroj se ukazuje jako použitelný s tím, že je třeba zvážit různou reliabilitu jednotlivých parametrů (ohodnocena v r
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník příspěvků XXI. celostátní konference ČAPV "Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti"
ISBN
978-80-7414-601-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
98-103
Publisher name
Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem
Place of publication
Ústí nad Labem
Event location
Ústí nad Labem
Event date
Sep 16, 2013
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—