All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Reflection of teaching and its quality: mixed method research of teaching led by physics teachers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F22%3A10455366" target="_blank" >RIV/00216208:11320/22:10455366 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://capv.cz/wp-content/uploads/2022/12/Inspirace-pro-vyzkum-nahlednuti-do-metodologie-pedagogiky-2.pdf" target="_blank" >https://capv.cz/wp-content/uploads/2022/12/Inspirace-pro-vyzkum-nahlednuti-do-metodologie-pedagogiky-2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Reflexe výuky a její kvality: smíšený výzkum výuky učitelů fyziky

  • Original language description

    Tato kapitola prezentuje čtyři výzkumy, jejichž strategickým cílem je přispět ke zkoumání kvality výuky a prohloubit tak zejména porozumění kontextu kvality výuky. Jedná se konkrétně o: (i) výzkum kvality výuky začínajících učitelů fyziky, (ii) longitudinální výzkum kvality výuky fyziky (po osmi letech), (iii) výzkum výuky vedené učiteli fyziky, jejichž studenti pokračují ve studiu na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy, (iv) porovnání autoevaluace výuky vybraných učitelů fyziky a hodnocení zacvičeným nezávislým pozorovatelem. Z metodologického hlediska byl k řešení výzkumných problémů použit smíšený přístup. Základním výzkumným plánem byla případová studie. V kvantitativní části výzkumů bylo jako metoda sběru dat využito pozorování výuky, v kvalitativní části pak polostrukturované rozhovory s učiteli. K pozorování byl využit výzkumný nástroj ZAKVAF, který umožňuje zejména předem strukturovanou reflexi výuky fyziky.V této kapitole jsou kromě metodologie a výsledků provedených výzkumů uvedeny také implikace pro metodologii obdobných pedagogických výzkumů a další implikace. Realizované výzkumy sice spadají do oblasti didaktiky fyziky, nicméně nástroj a metodologie provedených výzkumů mohou být inspirací pro další oborové didaktiky a další pedagogické obory.

  • Czech name

    Reflexe výuky a její kvality: smíšený výzkum výuky učitelů fyziky

  • Czech description

    Tato kapitola prezentuje čtyři výzkumy, jejichž strategickým cílem je přispět ke zkoumání kvality výuky a prohloubit tak zejména porozumění kontextu kvality výuky. Jedná se konkrétně o: (i) výzkum kvality výuky začínajících učitelů fyziky, (ii) longitudinální výzkum kvality výuky fyziky (po osmi letech), (iii) výzkum výuky vedené učiteli fyziky, jejichž studenti pokračují ve studiu na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy, (iv) porovnání autoevaluace výuky vybraných učitelů fyziky a hodnocení zacvičeným nezávislým pozorovatelem. Z metodologického hlediska byl k řešení výzkumných problémů použit smíšený přístup. Základním výzkumným plánem byla případová studie. V kvantitativní části výzkumů bylo jako metoda sběru dat využito pozorování výuky, v kvalitativní části pak polostrukturované rozhovory s učiteli. K pozorování byl využit výzkumný nástroj ZAKVAF, který umožňuje zejména předem strukturovanou reflexi výuky fyziky.V této kapitole jsou kromě metodologie a výsledků provedených výzkumů uvedeny také implikace pro metodologii obdobných pedagogických výzkumů a další implikace. Realizované výzkumy sice spadají do oblasti didaktiky fyziky, nicméně nástroj a metodologie provedených výzkumů mohou být inspirací pro další oborové didaktiky a další pedagogické obory.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Inspirace pro výzkum: nahlédnutí do metodologie pedagogiky

  • ISBN

    978-80-7392-387-7

  • Number of pages of the result

    12

  • Pages from-to

    153-164

  • Number of pages of the book

    200

  • Publisher name

    Česká asociace pedagogického výzkumu

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter