Reflection of teaching and its quality: mixed method research of teaching led by physics teachers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F22%3A10455366" target="_blank" >RIV/00216208:11320/22:10455366 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://capv.cz/wp-content/uploads/2022/12/Inspirace-pro-vyzkum-nahlednuti-do-metodologie-pedagogiky-2.pdf" target="_blank" >https://capv.cz/wp-content/uploads/2022/12/Inspirace-pro-vyzkum-nahlednuti-do-metodologie-pedagogiky-2.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Reflexe výuky a její kvality: smíšený výzkum výuky učitelů fyziky
Original language description
Tato kapitola prezentuje čtyři výzkumy, jejichž strategickým cílem je přispět ke zkoumání kvality výuky a prohloubit tak zejména porozumění kontextu kvality výuky. Jedná se konkrétně o: (i) výzkum kvality výuky začínajících učitelů fyziky, (ii) longitudinální výzkum kvality výuky fyziky (po osmi letech), (iii) výzkum výuky vedené učiteli fyziky, jejichž studenti pokračují ve studiu na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy, (iv) porovnání autoevaluace výuky vybraných učitelů fyziky a hodnocení zacvičeným nezávislým pozorovatelem. Z metodologického hlediska byl k řešení výzkumných problémů použit smíšený přístup. Základním výzkumným plánem byla případová studie. V kvantitativní části výzkumů bylo jako metoda sběru dat využito pozorování výuky, v kvalitativní části pak polostrukturované rozhovory s učiteli. K pozorování byl využit výzkumný nástroj ZAKVAF, který umožňuje zejména předem strukturovanou reflexi výuky fyziky.V této kapitole jsou kromě metodologie a výsledků provedených výzkumů uvedeny také implikace pro metodologii obdobných pedagogických výzkumů a další implikace. Realizované výzkumy sice spadají do oblasti didaktiky fyziky, nicméně nástroj a metodologie provedených výzkumů mohou být inspirací pro další oborové didaktiky a další pedagogické obory.
Czech name
Reflexe výuky a její kvality: smíšený výzkum výuky učitelů fyziky
Czech description
Tato kapitola prezentuje čtyři výzkumy, jejichž strategickým cílem je přispět ke zkoumání kvality výuky a prohloubit tak zejména porozumění kontextu kvality výuky. Jedná se konkrétně o: (i) výzkum kvality výuky začínajících učitelů fyziky, (ii) longitudinální výzkum kvality výuky fyziky (po osmi letech), (iii) výzkum výuky vedené učiteli fyziky, jejichž studenti pokračují ve studiu na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy, (iv) porovnání autoevaluace výuky vybraných učitelů fyziky a hodnocení zacvičeným nezávislým pozorovatelem. Z metodologického hlediska byl k řešení výzkumných problémů použit smíšený přístup. Základním výzkumným plánem byla případová studie. V kvantitativní části výzkumů bylo jako metoda sběru dat využito pozorování výuky, v kvalitativní části pak polostrukturované rozhovory s učiteli. K pozorování byl využit výzkumný nástroj ZAKVAF, který umožňuje zejména předem strukturovanou reflexi výuky fyziky.V této kapitole jsou kromě metodologie a výsledků provedených výzkumů uvedeny také implikace pro metodologii obdobných pedagogických výzkumů a další implikace. Realizované výzkumy sice spadají do oblasti didaktiky fyziky, nicméně nástroj a metodologie provedených výzkumů mohou být inspirací pro další oborové didaktiky a další pedagogické obory.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Inspirace pro výzkum: nahlédnutí do metodologie pedagogiky
ISBN
978-80-7392-387-7
Number of pages of the result
12
Pages from-to
153-164
Number of pages of the book
200
Publisher name
Česká asociace pedagogického výzkumu
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—